Companii

Inginerii Continental de la Timişoara şi Iaşi lucrează computerele ce vor permite actualizări de soft la maşini, precum la telefoane mobile sau tablete

Inginerii Continental de la Timişoara  şi Iaşi...

Autor: Bogdan Alecu

24.04.2024, 18:44 4563

Specialişti din România colaborează, în echipe internaţionale, pentru dezvoltarea şa-numitelor unităţi zonale de control (Zone Control Units - ZCU) pentru producătorii de maşini europeni şi asiatici. Echipa de proiect este distribuită în mai multe sedii din România, precum birourile din Timişoara şi Iaşi dar şi din alte ţări europene. Inginerii şi specialiştii din ţară dezvoltă funcţii complexe precum actualizarea software „over the air” având în vedere şi cele mai recente cerinţe în materie de securitate cibernetică. În plus, alte funcţii principale vizează funcţionarea iluminatului, accesul în vehicul sau alte funcţii.

Odată cu introducerea în serie a aşa-numitelor unităţi zonale de control (Zone Control Units - ZCU) pentru producătorii de maşini europeni şi asiatici, Continental a implementat o altă componentă cheie a arhitecturilor bazate pe server, pe lângă computerele cu o performanţă ridicată. Compania a primit mai multe comenzi pentru această tehnologie de la producătorii de automobile din întreaga lume. Specialiştii în electronică de la Continental conduc dezvoltarea de vehicule definite prin software în întreaga lume. Unităţile zonale de control formează nivelul intermediar al arhitecturii electrice şi electronice (E/E) bazate pe server în vehiculele definite prin software. Între nivelurile de senzori şi actuatoare, precum şi computerele cu o performanţă ridicată, ZCU redistribuie arhitectura vehiculului şi asigură interacţiunea fără sincope a componentelor electronice între domenii, reduc complexitatea şi reprezintă cheia actualizărilor software over-the-air din vehicul.

O unitate zonală de control reuneşte toate conexiunile electronice şi electrice într-o secţiune locală a maşinii. De exemplu, ZCU sunt responsabile pentru toate sarcinile de service şi de gestionare a datelor în diferite zone ale vehiculului, cum ar fi partea din faţă, dreapta, stânga sau spate. Acest lucru optimizează căile de date între aceste unităţi şi componentele electronice, cum ar fi senzorii şi actuatorii dintr-o zonă fizică a maşinii. În loc de până la o sută sau chiar mai multe unităţi de control individuale, ca înainte, rezultatul este o arhitectură care reduce complexitatea şi, în acelaşi timp, economiseşte greutatea, reducând astfel emisiile de CO2. Acest lucru permite cablajului extrem de complex al vehiculelor moderne să fie eficientizat într-o asemenea măsură încât producătorii de maşini să-l poată instala automat în viitor.

Unităţile zonale de control sunt în general conectate la computerul cu o performanţă ridicată printr-o legătură ethernet puternică şi, prin urmare, suportă caracteristici ale computerului, cum ar fi separarea hardware-ului şi software-ului, precum şi securitatea cibernetică optimă şi capacitatea de actualizare. În acelaşi timp, acestea sunt responsabile pentru sarcini speciale, cum ar fi controlul, funcţiile în timp real, gestionarea comunicaţiilor şi alimentarea descentralizată cu energie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO