ZF 24

CSALB: Clientii au înţeles că este necesară o soluţionare mai rapidă a diferendelor pe care le au cu băncile, mai ales dacă problemele lor au ajuns în instanţă

CSALB: Clientii au înţeles că este necesară o...

Autor: Roxana Rosu

24.04.2024, 13:10 81

Băncile trebuie să demonstreze, pentru toate tipurile de credite, că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, înainte de a aplica măsuri de executare silită, spun reprezentantii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB).

Măsurile de restructurare, incluse în ordonanţa de urgenţă nr.15 adoptată în acest an, trebuie să ţină cont de situaţia consumatorului şi să includă refinanţare, amânare sau suspendare a plăţii ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare sau iertare parţială de datorie.

„Cu siguranţă că va exista o mai mare deschidere spre aşezarea părţilor la masa negocierii, înainte de a ajunge la o situaţie conflictuală. Oamenii au înţeles că este necesară o soluţionare mai rapidă a diferendelor pe care le au cu băncile, mai ales dacă problemele lor au ajuns în instanţă. Din păcate, sistemul juridic nu permite o soluţionare a acestor cazuri într-un termen mai scurt de 12-24 de luni. Timpul mediu de soluţionare în cadrul CSALB este de 25 de zile”, a declarat Mircea Stroe, conciliator CSALB.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare.

Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO