ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Sita, cofondator al Knolyx, platformă de training pentru angajaţi: Vrem să ajungem la 30 de clienţi la finalul anului 2024 şi să închidem o rundă de investiţii de 500.000 de euro la începutul anului 2025

24 apr 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Platforma este lansată oficial pe piaţă şi avem în prezent şapte clienţi mari, printre care Institutul Bancar Român care, livrează traininguri prin Knolyx pentru principalele bănci din România.“

Start-up-ul Knolyx, care a dezvoltat o platformă care îşi propune să îmbunătăţească procesul de învăţare şi să faciliteze accesul angajaţilor la cunoştinţele şi informaţiile din cadrul organizaţiilor în care lucrează, vrea să crească portofoliul de clienţi până la finalul anului 2024 şi să încheie o primă rundă de finanţare externă la începutul anului viitor. În prezent, start-up-ul înregistrează venituri lunare de 5.000 euro pe lună şi are şapte clienţi – companii mari.

„Unul din obiectivele pentru anul în curs vizează să atingem nivelul de 15.000 de euro venituri lunare şi să finalizăm runda de investiţii de 500.000 de euro la începutul anului viitor. Un alt segment pe care îl vizăm este reprezentat de trainerii din piaţă, adică persoanele fizice autorizate sau firme foarte mici, astfel încât ei să îşi creeze propria academie pe platforma Knolyx prin care să livreze cunoştinţe în piaţă. Un alt obiectiv este să aducem într-un singur loc toate procedurile pe care le fac companile.“

„Pentru că vrem să uşurăm foarte mult această activitate, inclusiv în zona de proceduri filmate, astfel încât oamenii să facă toate acele task-uri pe care le au de făcut în companii, doar acolo unde se întâmplă învăţarea. Şi vrem să ajungem la 30 de clienţi la finalul anului 2024 şi să ne extindem şi în afară“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch Adrian Sita, cofondator al Knolyx.

El a explicat că o mare parte din investiţia de 500.000 de euro pe care vrea să o ridice la începutul anului 2025 se va duce în zona de awareness, marketing şi sales.

„Noi vrem undeva spre 500.000 euro pentru această rundă. Este o piaţă destul de competitivă, dezvoltată, chiar dacă multe companii au cumpărat doar din motive de branding sau din motive că este la modă să aibă o platformă în companie pe care o folosesc din când în când. Avem nevoie de mulţi bani pe zona de marketing, pe zona de sales.“

Ideea de a dezvolta Kanolyx a luat naştere în 2015, iar în 2018 platforma a fost lansată pe piaţă, a povestit Adrian Sita. „Totul a început undeva prin 2015, când aveam o firmă de training IT, în care livram cursuri personalizate pentru companii, şi ne-am dat seama că lipseşte un instrument care să îi ajute pe angajaţi să înveţe mai uşor. În 2017 am hotărât să ne apucăm de dezvoltarea platformei pe care am lansat-o în 2018. Însă, în timp am început să mai dezvoltăm şi alte produse – aveam şi o firmă de dezvoltare software - şi abia în 2023 am decis că o să mergem pe acest produs, mai ales că în acelaşi timp l-am cunoscut şi pe Ciprian, care a fost country manager pentru Udemy în România şi care a intrat ca advisor prima dată în compania Kanolyx.“

Banii investiţi în dezvoltarea platformei au venit de la prieteni şi familie, iar în timp reprezentanţii Knolyx au mai avut discuţii cu investitori externi. „Cum spunea, noi am investit în zona de produs, în dezvoltare şi noi implementări. Considerăm că în momentul de faţă ne putem susţine cu ceea ce avem din perspectivă strict financiară, dar avem nevoie de creştere. Această creştere vrem să se întâmple cu investiţie externă, dar am avut anumite experienţe negative, astfel încât consider că trebuie să vină lângă noi oameni care, în primul rând, sunt pasionaţi de această industrie şi care pot aduce valoare. Discuţii am tot avut, ne-au căutat oameni.“

Un lucru pe care l-ar face diferit dacă ar putea da timpul înapoi ar fi să investească mai mult în zona de marketing pentru a face platforma şi produsul Knolyx cunoscut pe piaţă, a mai spus Adrian Sita în cadrul emisiunii.

„Knolyx nu este un produs cunoscut, este un produs în care s-a investit foarte mult în zona tehnicî, în dezvoltarea lui, din punct de vedere financiar, dar din păcate nu s-a investit cum ar trebui din perspectiva marketing-ului, astfel încât să devină cunoscut în piaţa din România şi în afară.“

Printre clienţii pe care îi are în prezent Kanolyx se numără atât organizaţii şi companii din România – precum Institutul Bancar Român, care livrează training către principalele bănci de România, sau compania de curierat Cargus - dar şi organizaţii din afara ţării precum Columbia University sau unul dintre cele mai mari lanţuri de grădiniţe din Canada.

„Avem clienţi şi din zona de beauty, HoReCa. Dar suntem implicaţi în diverse proiecte la nivelul UE – spre exemplu, suntem într-un proiect strategic pentru piaţa de semiconductori, proiect în valoare de peste 4 milioane de euro, în care se doreşte certificare skillurilor în zona de semiconductori. Suntem 18 parteneri implicaţi, şase universităţi şi 12 companii, iar noi oferim platforma pe care este urcat conţinutul creat de celelalte companii. Şi mai suntem în discuţii pentru a intra într-un alt proiect de anvergură. Noi am livrat cursuri în primul rând în România, dar şi în Europa, fiind certificaţi ca trainer pe tehnologie IBM. Şi am avut un partener în Cehia care ne-a chemat să livrăm cursuri acolo şi care la un moment dat ne-au propus ca partener pentru un proiect european în care erau implicate şase ţări. Le-a plăcut de noi, iar acum suntem la al patrulea proiect şi avem discuţii pentru a ne implica şi în proiectul cu numărul cinci. Primul nostru client de afară a fost în Ungaria şi a fost clientul nostru aproximativ trei ani. Am avut client în Suedia, client în Statele Unite, avem ca şi client pe Columbia University, pentru care am creat conţinut la un moment dat, şi care ne-au recomandat şi la Colegiul Barnard“, a spus Adrian Sita.

De asemenea, în prezent, circa 60% dintre utilizatori folosesc varianta de mobile a platformei, în timp ce 40% dintre cei care folosesc Knolyx intră pe web pentru a participa la diverse cursuri şi traininguri.

„Unul dintre obiectivele noastre a fost să facem şi varianta de mobile a plaftormei pentru că am văzut că acesta este trendul. Spre exemplu, în prezent, 60% dintre utilizatori intră pe mobil şi 40% dintre ei folosesc varianta web.“

 

Ce a mai spus Adrian Sita la ZF IT Generation

Din perspectiva pricingului, acesta se modifică destul de des. Este o piaţă în care sunt destul de mulţi concurenti, din păcate doar câţiva dintre ei reuşesc să atingă nevoile companilor. Noi am considerat că ne putem plasa undeva între un preţ mediu şi high-end, pentru că ştim că platforma rezolvă foarte multe probleme. În momentul de faţă, pretul pleacă undeva de la 500 de euro de start şi depinde de numărul de angajaţi care intră pe platformă. Chiar dacă sunt 3.000 de angajaţi într-o companie şi într-o lună au intrat 2.000 dintre ei, se va plăti doar pentru cei 2.000 de oameni care au fost activi în luna respectivă.

Dar una dintre pălării este cea de Product Owner, în care mă ocup de zona de mapare a funcţionalităţilor pe care le identificăm la client şi le punem în platformă. Practic, noi nu oferim content, noi oferim strict infrastructura de învăţare. Deci, noi oferim platforma pe care compania ulterior poate să-şi creeze content pe care îl pune pe platformă şi îl livrează către angajaţi sau chiar către partnerii. Bineînţeles, dacă este necesar, noi avem expertize în această zonă pentru că oarecum cele două componente, platforma cât şi contentul, sunt oarecum înrudite şi avem experienţă şi în această zonă Pentru unii clienţi facem sub formă customizată astfel de traininguri, de exemplu am făcut onboarding pentru angajaţii noi pentru Urgent Cargus. Ei au început cu un singur onboarding, la nivel general, după care am ajuns să mai facem încă nouă onboardinguri, pentru că au vrut pe fiecare departament în parte, pe lângă cel general făcut, să ajungem să livrăm către fiecare departament. Ei pierdeau din perspectiva faptului că nu aveau platforma, ei stăteau cu noii angajaţi undeva la două zile. Noi am reuşit prin platformă să stăm să gândim contentul respectiv, să-l mapăm pe nevoile fiecărui departament şi am reuşit practic să reducem timpul de la 16 ore (adică două zile de muncă) la două ore face to face, iar restul pe platformă. Deci pe plaformă se pot pune cursuri (content), diverse videouri. Platforma poate oferi diverse rapoarte. Apoi avem zona de comunităţi în care se pot crea diverse topicuri astfel încât oamenii să poată comunica între ei mai facil. În momentul de fapt, lucrăm la o integrare cu o platformă prin care să folosim live streaming direct în platformă. Pentru că este important să oferim acel tool facil care să ajungă la angajaţii unei companii. De exemplu, să spunem că lucrează pe o procedură şi atunci au nevoie să se alinieze în standardele acelei proceduri şi să poată să facă acele apeluri video, să poată să lucreze pe un whiteboard, iar informaţia să se regăsească facil pentru a fi folosită. Şi mai avem şi un training tracker care salvează într-un catalog toate cursurile pe care un angajat le parcurge în cadrul platformei.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR