Corturile sunt produse în SiliÅŸtea SnaÂgovului, într-un spaÅ£iu închiriat. PreÅ£ul unui cort variază între 560 de euro ÅŸi 5.100 de euro în funcÅ£ie de mărime ÅŸi material
Florin Georgescu, cofondator: Avem în lucru prima comandă, de 12 corturi pentru Franţa şi două pentru un client din Sulina. Mai avem în derulare un proiect cu şase corturi pentru un client din Deltă.
Cristina Georgescu, absolÂvenÂtă a Academiei Navale Mircea cel Bătrân din ConÂstanÅ£a, ÅŸi soÅ£ul ei FloÂrin Georgescu produc într-un atelier de lângă BucureÅŸti corÂturi pe care le vând proprietarilor de strucÂturi de caÂzare tip camping, de penÂsiuni sau persoanelor priÂvate care vor o alterÂnaÂtivă la caseÂle de vaÂcanţă tradiÅ£ionale.
„Evo GlamÂping este o afacere porÂnită din paÂsiunea penÂtru croÂitorie ÅŸi penÂtru tuÂrismul în aer liber. Ideea o aveam de mult, dar, fiind vorba de proÂducÂÅ£ie, ÅŸtiam că este greu s-o porÂnim, iar asta ne-a Å£inut pe loc ani buni. ÃŽn 2017, ne-am făcut curaj ÅŸi, pe ultima sută de metri, am aplicat la proÂgraÂmul de finanÂÅ£are StartUp Nation, unde am fost selectaÅ£i. Åži aÅŸa a început totul“, povesteÅŸte Florin GeorÂgescu, unul dintre fondatori.
Cu circa 10.000 de euro, cei doi anÂtreÂprenori au amenajat un spaÅ£iu înÂchiÂriat în care produc astăzi corturile ÅŸi au acoÂperit alte cheltuieli apărute în proÂceÂsul de demarare a businessului. Afacerea le-a adus în 2018 venituri de aproaÂpe 91.000 de lei ÅŸi un profit de aproaÂpe 1.000 de lei. Anul trecut s-au conÂcentrat pe reÂaÂlizarea prototipului, pe idenÂtificarea furÂnizorilor ÅŸi a colaboÂraÂtoÂrilor locali, astfel că cifra de afaceri din 2018 reflectă banii veniÅ£i din lucrări către diÂverÅŸi cliÂenÅ£i, furnizarea de eleÂmenÂte de tapiÂseÂrie penÂtru exterior ÅŸi alteÂle, nu din comerÂcializarea de corturi.
Pariul antreprenorilor a fost pe glamÂping, un concept în creÅŸtere în ultiÂmii zeÂce ani atât în Europa, cât ÅŸi dinÂcolo de Ocean, care presupune structuri de caÂzaÂre inedite amÂplasate în mijlocul naÂturii, pe placul celor mai pretenÅ£ioÅŸi clienÅ£i în maÂterie de conÂfort. Structurile de tip glamÂping pot fi corÂturi, căsuÅ£e în copaci sau chiar construcÅ£ii cu forme inedite, dar neapărat confortabile.
„Estimările pe anul 2019 vor fi reaÂliÂzate încă din primele ÅŸase luni ÅŸi preÂsuÂpun o dublare a cifrei de afaceri din anul precedent (echivalentul a 180.000 lei – n. red.). De această dată, cifra este realizată din vânzarea proÂpriu-zisă de corturi“, spune Cristina Georgescu.
Corturile sunt produse în SiliÅŸtea SnaÂgovului, într-un spaÅ£iu închiriat, iar planurile antreprenorilor pentru 2019 presupun achiziÅ£ia de noi echipamente ÅŸi extinderea echipei, alături de noi modele de corturi, pentru sezoanele următoare.
„Avem în lucru prima comandă, de 12 corturi, pentru FranÅ£a ÅŸi două pentru un client din Sulina. Mai avem în deruÂlaÂre un proiect cu ÅŸase corturi pentru un client din Deltă, dar mai durează. ProÂiecÂte în discuÅ£ie mai sunt cu câţiva operatori din turism care intenÅ£ionează să dezvolte activităţi de glamping, dar toaÂte vor desÂchiÂde porÅ£ile anul viitor. Deocamdată, cererile mai concrete vin din FranÅ£a ÅŸi din Italia, unde piaÅ£a este mult mai evoluată în materie de turism în aer liber“, spune Florin Georgescu.
Înainte de a pune bazele Evo Glamping, Cristina şi Florin Georgescu au lucrat împreună ca agenţi de reprezentare pentru diferite companii din Italia, producătoare de materiale electrice şi corpuri de iluminat.
„Eu mi-am petrecut o bună parte a copilăriei în campingul din Saturn, la malul mării. Părinţii mei m-au dus în toate vacanţele cu cortul şi mi-au insuflat de mic dragostea pentru natură şi pentru turismul de camping. Când am crescut, am descoperit pasiunea pentru croitorie, astfel că, peste ani, am hotărât că producţia de corturi e ceea ce vom face“, povesteşte Florin Georgescu.
Provocarea a fost cu atât mai mare cu cât businessul celor doi antreprenori este aproape inexistent în România, iar în Europa există circa nouă producători de astfel de corturi, potrivit datelor Cristinei şi ale lui Florin Georgescu. Dacă proiectarea şi realizarea cusăturilor revin în sarcina celor doi, alte elemente – precum conectorii metalici sudaţi sau structura de lemn – sunt atribuite partenerilor specializaţi, destul de greu de găsit.
„Sperăm ca, în curând, să ne putem adresa şi proprietarilor de gospodării tradiţionale în zone pitoreşti din mediul rural şi care doresc să facă primul pas în lumea turismului fără a fi nevoiţi să facă o investiţie consistentă la început de drum“, mai spune Florin Georgescu.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri--de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania lansează proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE