Auto

Muscle Cruiser

Muscle Cruiser
11.07.2005, 12:51 100

Inca din vara anului trecut, inainte de a-mi cumpara Sporsterul, am vazut pe net un motorcare mi-a atras atentia. Era un cruiser cu furca upside-down!, cu rotile groase si aripa bobtail. Un cruiser conceput pe baza a ceea ce se numea la inceput Bobber, iar mai tarziu Chopper. Era Suzuki Intruder M50!

Suzuki si-a denumit noua gama intr-un mod foarte usor de inteles si retinut. Litera din denumirea modelului poate fi S, C sau M. S de la Sport, C vine de la Cruiser, iar M reprezinta conceptul Muscle. M-ul spune despre purtatorul sau ca este puternic si performant, ca are jantele, motorul si transmisia negre si o furca robusta upside-down.
Cifra spune ce capacitate se afla in dotarea fiecarui model, in inch sau cm3 in functie de piata pentru care au fost facute.
Revenind la testul nostru, pot incepe prin a spune ca e primul test cu acest model facut la noi in tara. Pentru ca un prieten si-a cumparat primul exemplar din Romania m-i s-a ivit oportunitatea de a fi primul om din presa de specialitate care vi-l aduce pe hartie.
M800-le (sau M50 cum se numeste pe piata americana) este un cruiser foarte frumos, propulsat de un motor V-Twin la 45 de grade de 800 cmc care ofera rider-ului o herghelie de 53 CP, suficient pentru a fugari cele 245 kg ale motocicletei pe sosele intr-un ritm sustinut.
Motorul este responsiv la orica rasucire a acceleratiei si urca in ture frumos, cursiv, datorita injectiei bazate pe cea de la GSX-R. Ca la orice cruiser, motorul ofera un cuplu bun la turatii joase si medii, in timp ce vibra]iile sunt foarte reduse datorita arborelui de echilibrare.
Cele 5 trepte de viteza ale cutiei transmit puterea la roata prin intermediul unui cardan. O solutie care a starnit destule pareri contradictorii; o tabara sustine ca transmite prea multe vibratii, iar cealalta ca nu necesita multe ingrijiri si ca e fara moarte. Eu, sincer, sunt de acord cu a doua tabara.
Suspensia isi face treaba cu brio, furca upside-down si amortizorul spate reglabil in 7 pozitii absorb orice neregularitate lasandute sa te bucuri de drum. In ciuda dimensiunilor mari directia este buna, cotrolul pe drumurile sinuoase fiind poate mai bun decat la concurenta. Un alt plus sunt oglinzile, care desi urate, sunt mari si pozitionate suficient de sus pentru a vedea tot ce sa intampla in spate.
Franele sunt prea elastice pentru gustul meu si nu iti ofera siguranta psihica necesara. Poate ar fi trebuit dublu disc pe fata sau macar inlocuirea anticului tambur de pe spate cu un sistem pe disc, avand in vedere ca Intruderul cantareste nu mai putin de 245 kg la gol.
In concluzie este o motocicleta placuta. Motorul pare mai fortos decat lasa sa se inteleaga dupa capacitate, avand suficienta putere pentru a iesi tare dintr-un viraj si a te propulsa energic spre urmatorul. Despre raportul calitate/pret/aspect/performante nu pot spune decat ca este un raport bun care ar trebui sa tenteze multa lume. Parerea mea este ca M800 este o motocicleta care impaca bine mersul in oras cu cel la sosea, care face ca orice iesire sa fie placuta, atragand totodata privirile trecatorilor si motociclistilor deopotriva.