Auto

Producatorii de componente se pregatesc pentru prima scadere

Producatorii de componente se pregatesc pentru prima scadere

Cumulat, primele 10 companii din piata au avut afaceri ce au depasit 2,6 miliarde de euro, ceea ce reprezinta circa 30% din industria auto locala. Businessul celor zece companii a crescut cu aproape 18%.

05.10.2009, 15:38 54

2008 a reprezentat anul cu ultimele cresteri substantiale, chiarsi de peste doua cifre. Companii precum Yazaki, Takata Petri sauIna Schaeffler, reprezentative pentru sectorul auto local, auanuntat ca urmaresc in general stagnarea afacerilor, dupa ce inanii anteriori afacerile se dublau.

Impreuna,anul trecut, primele 10 companii din piata au avut afaceri ce audepasit 2,6 miliarde de euro, ceea ce reprezinta circa 30% dinindustria auto locala. Businessul celor zece companii a crescut cuaproape 18%.

Majoritatea au trecut prin cursa reorganizarii, iar in functiede volumul afacerilor si de marimea fabricilor a trebuit sa renuntela o parte din angajati pe masura ce comenzile se diminuau de laluna la luna. Primele zece companii, care au mai intampinatscenarii similare in ciclurile economice anterioare, si-au diminuatmai rapid costurile insa unii jucatori, in special cei cu 300-500de angajati, au fost afectati mai puternic. Fiind furnizori derangul doi, in a doua linie de integrare, a trebuit sa recurgarapid la disponibilizari si oprirea unor linii de asamblare.

Nici giganti precum Continental nu au fost scutiti de timpimorti in activitatea de productie. Producatorul de anvelope aanuntat in primul trimestru ca a sistat angajarile si toateposturile eliberate vor fi ocupate intern. Producatorul de rulmentiIna Schaeffler si-a redus la zero previziunile de crestere pentruanul in curs, iar Draxlmaier Romania, cel mai mare angajator dinautomotive local, si-a redus numarul salariatilor cu circa 2.000 depersoane.

Dupa ce in cursul verii au reusit sa stabilizeze productia si aurealizat o distributie optima a comenzilor la volumul de angajatiramasi, componentistii ar putea intampina o noua provocare lafinalul anului.

Programele "Rabla" de la nivel european, care au ajutat intreagaindustrie auto sa isi regaseasca pulsul, se apropie de final, iarultimele luni din an pot aduce inchiderea fabricilor pentru catevasaptamani.