Bănci și Asigurări

Erste va lansa pe piaţa locală platforma digitală a Grupului, care a atins 1,5 milioane de utilizatori în Austria

Peter Bosek, Chief Retail Officer al Erste Group

Peter Bosek, Chief Retail Officer al Erste Group

Autor: Cristina Bellu

15.01.2018, 16:38 245

Platforma bancară digitală George, dezvoltată de start-up-ul fintech al Erste Group Bank, care înregistrează aproximativ 1,5 milioane de utilizatori în Austria, reprezentând peste o tremie din totalul utilizatorilor de banking online pe piaţa austriacă, se va extinde către toţi cei 16 milioane de clienţi ai Erste din cele şapte pieţe în care Grupul este activ, inclusiv în România, până la finalul acestui an.

Platforma este disponibilă începând de astăzi în Slovacia, alături de piaţa austriacă şi de cea din Republica Cehă unde a avut loc lansarea preliminară şi unde peste peste 300.000 de persoane îşi gestionează economiile prin intermediul George.

“Am construit platforma de la zero şi am proiectat-o împreună cu clienţii noştri – acestea sunt elementele ce fac din George o platformă revoluţionară pe care milioane de oameni vor să o utilizeze. Suntem încântaţi că este disponibilă începând de acum şi în Slovacia şi, foarte curând, în toate celelalte pieţe în care suntem activi şi nu numai”, spune Peter Bosek, Chief Retail Officer al Erste Group.

Fiind conceput pe baza viziunii clienţilor,oricine îşi poate crea propria versiune de George, adaptată nevoilor bancare specifice..

Această personalizare se aplică modului în care clienţii pot vizualiza, sorta şi organiza informaţiile complete pe care George le furnizează despre    cheltuielile, economiile, investiţiile şi transferurile lor de plăţi.

Platforma le permite utilizatorilor să aleagă dintr-o gamă largă de plug-in-uri cu funcţii suplimentare ce ajută la simplificarea, eficientizarea şi creşterea relevanţei serviciilor bancare. Acestea includ o arhivă a contului curent pe şapte ani, o funcţie Remember2Pay pentru facturile viitoare şi „Alerte” care avertizează utilizatorii atunci când au loc evenimentele pe care le-au specificat (cum ar fi o anumită plată sau evoluţie a preţului acţiunilor). Unele plug-in-uri sunt gratuite, altele pot fi cumpărate individual sau în cadrul pachetelor de abonament lunar – astfel, utilizatorii George sunt cei care aleg ceea ce li se potriveşte cel mai bine.
 
„Unul dintre marile beneficii ale digitalizării constă în faptul că putem oferi unei baze largi de milioane de oameni soluţii ce sunt special concepute în funcţie de nevoile lor individuale.(…)”, a subliniat Peter Bosek.

Cu peste 210.000 de plug-in-uri activate de utilizatori, George s-a dezvoltat deja într-o platformă de tip marketplace. „Suntem convinşi că viitorul banking-ului va fi construit în jurul platformelor - iar Directiva PSD2 ce a intrat în vigoare în acest week-end va accelera acest lucru. Încă de la început, am abordat platforma George cu un spirit inovativ şi deschis care ne permite să facem noi parteneriate cu terţe părţi şi să adăugăm valoare serviciilor oferite clienţilor noştri. Astfel, actuala tendinţă de «platformizare» ne permite să ne valorificăm din plin punctele forte: ambiţia noastră este să construim un fel de iTunes store al finanţelor europene”, a conchis Bosek.