Bănci și Asigurări

Leul nou ajunge in toate ATM-urile dupa 16 luni de la lansare

01.11.2006, 17:56 14

La ceva mai mult de un an de la lansarea pe piata a leului nou, bancile au ajuns sa elibereze aproape integral numai cupiuri din noua emisiune.
Raiffeisen Bank, a treia banca din sistem, a anuntat ieri ca a incheiat procesul de convertire a celor 850 de ATM-uri pe care le opereaza, astfel incat sa elibereze lei noi. "Tinand cont permanent de cantitatea de bancnote noi pusa in circulatie de BNR, am reusit sa incheiem acest proces fara niciun fel de disfunctionalitati in eliberarea de numerar", a spus Iulian Dascalescu, manager tranzactii numerar la Raiffeisen Bank.
BCR, cel mai mare jucator de pe piata, a terminat de cateva luni conversia ATM-urilor si a automatelor de schimb valutar (ASV). Banca opereaza o retea de 1.200 de ATM-uri.
Reprezentantii bancii spun ca BCR elibereaza in prezent numai lei noi, acceptand in schimb cupiuri din ambele emisiuni. Si la Raiffeisen platile de la ghisee se fac in lei noi, banca acceptand la incasari si cupiurile din emisiunea anterioara. In aceste conditii, o treime din stocurile de numerar ale Raiffeisen sunt inca denominate in vechea moneda.
BRD-SocGen, a doua banca din sistem, a setat pana acum peste 95% din ATM-urile sale astfel incat sa elibereze lei noi. Si la HVB-Tiriac, a patra banca din sistem, bancomatele sunt alimentate numai cu lei noi.
Raiffeisen isi va seta cele 850 de ATM-uri pe care le opereaza astfel incat sa elibereze si bancnote de 100 de lei, alaturi de cele de 10 si 50 de lei. Si bancomatele BRD elibereaza cupiuri de 10, 50 si 100 de lei.
Raiffeisen Bank are in prezent peste 1,2 milioane de carduri de debit active si 160.000 de carduri de credit emise. Banca are peste doua milioane de clienti pe zona de retail, pe care ii serveste prin intermediul unei retele de 250 de unitati. Potrivit planurilor, reteaua sa ar trebui sa ajunga la 260 de unitati pana la sfarsitul anului, respectiv 350 de unitati pana in decembrie 2007.
Raiffeisen si-a remodelat si reasezat in ultimii ani reteaua, mergand pe specializarea unitatilor pe linii de business - corporate, retail si centre ipotecare. De anul acesta, banca a inceput sa deschida unitati de tip "retail", de mici dimensiuni, dedicate in special clientilor individuali si firmelor mici. De altfel, acest model de unitate, care permite o expansiune rapida a retelei, a fost abordat de mai multi jucatori.