Bănci și Asigurări

Profit de zece ori mai mic la ARDAF

29.04.2004, 00:00 22

Societatea de asigurari ARDAF Cluj-Napoca a raportat pe 2003 un profit net final de 11,9 miliarde de lei (0,3 milioane de euro) in scadere cu 89% in termeni nominali fata de anul precedent, cand compania inregistra un profit net de 109 miliarde de lei (3,5 milioane de euro).
Mai mult, rezultatele financiare ale ARDAF indica o pierdere de aproape 40 miliarde de lei in a doua jumatate a anului, societatea incheiind prima jumatate a anului cu un profit de 51,1 miliarde de lei, conform datelor transmise la Bursa Electronica RASDAQ, unde este listata companie. "Rezultalele semestriale nu sunt comparabile pentru ca la finalul anului au fost constituite rezerve pentru riscurile preluate," spune Monica Dragu-Covriga, directorul de marketing al companiei. In plus, incasarile companiei, care este unul din principalii jucatori pe piata asigurarilor RCA au oscilatii sezoniere din cauza perioadelor de incheiere a acestor tipuri de polite, ambele in trimestrul I (ianuarie si mai-iunie), mai spune ea.
Conform rezultatelor auditate, ARDAF a raportat pentru 2003 o cifra de afaceri de 1.154 miliarde lei (30,7 milioane euro), prime brute subscrise in suma de 1.090,1 miliarde de lei (29 milioane euro) si prime brute incasate in valoare de 1.008,4 miliarde de lei (26,9 milioane euro). Fata de rezultatele financiare din 2002, cifra de afaceri a crescut cu 26%, in lei, iar volulmul primelor subscrise a urcat cu 27%.
Activitatea societatii este preponderent orientata catre segmentul asigurarilor generale, care au avut o contributie de 1.045,2 miliarde de lei (27,8 milioane euro) la primele subscrise si de 1.008,4 miliarde de lei (26,9 milioane euro) la primele incasate. Primele subscrise la asigurarile de viata au totalizat 44,9 miliarde de lei (1,2 milioane euro), cu 11,2 miliarde de lei mai mult decit valoarea primelor incasate. Politele pentru avarii autovehicule (Casco) si raspundere civila auto (RCA si Carte Verde) au asigurat aproape 80% din portofoliul de asigurari al societatii.
Directorul de marketing al companiei mai spune ca fata de alte societati de asigurari, ARDAF, care nu are in spate o societate bancara, nu a beneficiat de pe urma cresterii creditelor de consum.
vlad.nicolaescu@zf.ro