Corneliu Poll, directorul comercial al companiei Farmaceutica Remedia (RMAH), a cincea cea mai performantă acţiune de la bursa românească în ultimele 12 luni, consideră că trebuie activat un „plan Marshall“ destinat afacerilor mici din sectorul farmaceutic, în contextul în care acţiunea marilor jucători, care vizează o acaparare a întregului lanţ, presează generarea unui peisaj dominat în viitor de un proces de concentrare a pieţei de retail.
„Cea mai mare oportunitate cred că este în acest moment, cel puţin pentru Remedia, concentrarea pieţei de retail. Asistăm la naşterea unor lanţuri mamut de farmacii, care integrează întreg lanţul: producător-distribuitor-farmacie. Această concentrare se va face însă cu preţul «predării» unor afaceri de familie (farmacii independente sau minilanţuri locale) către aceşti coloşi. Dar piaţa nu va ceda atât de uşor şi va fi nevoie în continuare de jucători flexibili şi cu viteză mare de reacţie. Tocmai aici construim şi vom fi în permanenţă atenţi la nevoile clienţilor noştri. Poate comparaţia este uşor exagerată, dar trebuie activat un «plan Marshall» destinat afacerilor de familie din sectorul farmacetuic“, spune Poll într-un interviu pentru ZF.