Deblocarea marilor proiecte de infrastructură şi demararea lucrărilor pe tronsoane precum Sibiu-Piteşti sau Piteşti-Craiova au determinat constructorii să cumpere mai multe echipamente, iar cota acestora să ajungă la 25% în 2020 faţă de sub 5% în 2017.
„Constructorii români au cumpărat camioane în 2020 deoarece au demarat lucrările la mai multe tronsoane precum la Piteşti-Sibiu, dar şi la Craiova-Piteşti. De asemenea, s-au vândut către firme care la rândul lor închiriază către companii străine de construcţii. În 2021 ne aşteptăm la volume similare cu 2020, cu un volum similar de circa 1.200 de vehicule. Ne aşteptăm la o creştere în următorii cinci ani, însă aceasta va depinde şi de banii alocaţi pentru infrastructură“, a spus Gabriel Tudor, director naţional de vânzări pentru Cefin Trucks. El a subliniat că „şi 25% este un procent mai mic decât ar fi necesar. Camioanele de construcţii ar trebui să reprezinte 35% din piaţă, având în vedere necesarul“.
Spre comparaţie, în anul 2017 camioanele pentru construcţii reprezentau numai 4,3%, în condiţiile în care în acel an s-au dat în folosinţă nu mai puţin de 15 kilometri de autostradă, un record negativ chiar şi pentru România, unde nu s-au mai deschis circulaţiei peste 100 km de autostradă într-un an, din 2012, iar pragul de 60 km a fost trecut abia anul trecut. Pe de altă parte, în prezent se lucrează pe mai bine de 250 km de drum rapid, atât autostrăzi, cât şi drum expres.