Business Hi-Tech

LG Romania isi reduce estimarile cu 20%

LG Romania isi reduce estimarile cu 20%

Han Khyu, presedintele LG Romania: Piata echipamentelor electronice va fi cu siguranta influentata de criza financiara globala

07.12.2008, 18:07 38

LG Electronics Romania, reprezentanta locala a producatorului sud-coreean de echipamente IT&C, electronice si electrocasnice, si-a redus estimarile privind avansul cifrei de afaceri pe 2008, dupa ce rata de crestere a avut un usor declin in semestrul al doilea, ca urmare a situatiei financiare globale.

La inceputul anului, LG Romania a anuntat ca are ca obiectiv pentru 2008 o crestere a veniturilor cu aproape 40%, la 140 de milioane de euro, dupa ce in anul precedent compania a avut vanzari de 104 milioane de euro, cu 51% peste rezultatul din 2006 si usor peste estimarile initiale, de 100 de milioane de euro.
"Rata de crestere pe care am estimat-o pentru acest an a cunoscut un usor declin in al doilea semestru, ca urmare a situatiei financiare globale. In prima jumatate a acestui an, am inregistrat o majorare de 30% pentru toate diviziile locale. Suntem increzatori ca, pana la sfarsitul anului, totalul vanzarilor va inregistra o crestere de pana la 20% fata de anul trecut", a declarat agentiei MEDIAFAX presedintele LG Electronics Romania, Han Khyu.
Compania a avut un inceput de an puternic, rulajul totalizand 36 de milioane de euro in primul trimestru, cu 20% peste estimarile initiale.
Presedintele reprezentantei locale a concernului LG Electronics a spus ca piata echipamentelor electronice din Romania va fi cu siguranta influentata de criza financiara globala.
"Avand in vedere situatia din prezent de pe piata, ne-am revizuit targetul de vanzari pentru acest an cu pana la 20% mai putin fata de ceea ce am estimat initial.
Suntem increzatori in cresterea stabila a vanzarilor prin consolidarea gamei de produse din categoriile televizoare LCD, telefoane mobile, monitoare LCD si electrocasnice. LG Romania considera contextul economic actual drept o oportunitate in consolidarea pozitiei pe piata printr-o pozitionare de top a produselor noastre si o relationare mai stransa cu toti clientii prin activitati diverse de marketing", a adaugat Han Khyu.
Profitul net al grupului sud-coreean a crescut de trei ori in primele sase luni, la 1,13 miliarde de dolari (739,1 milioane de euro), in principal datorita avansului vanzarilor de telefoane mobile si ecrane digitale, care au urcat cu aproape 30% fata de perioada similara a anului trecut.
Vanzarile LG la nivel global au crescut cu 15% in perioada analizata, de la 21,44 miliarde de dolari la 24,77 miliarde de dolari (14 - 16,2 milioane de euro).
LG intentioneaza sa investeasca 500 de milioane de dolari (394 milioane de euro) in marketing pana in 2010, iar cea mai mare parte din aceasta suma se va concentra asupra a sase regiuni, printre care America de Nord, Europa si China.