Business Hi-Tech

Managerul pe online al Orange: Ne luptam ca utilizatorii sa nu ajunga in niciun caz la concurenta

Managerul pe online al Orange: Ne luptam ca utilizatorii sa nu ajunga in niciun caz la concurenta

Andreea Belenes, managerul diviziei online a Orange, a absolvit Academia de Studii Economice din Bucuresti si lucreaza pentru Orange din anul 2000

18.08.2009, 00:00 278

Orange, numarul unu pe piata locala telecom, se lupta sa atraga un numar cat mai mare de clienti pe pagina sa de internet, in conditiile in care un procent din ce in ce mai mare dintre romani isi fac documentarea online inainte de a achizitiona un produs sau un serviciu.

"O parte din clienti cauta online informatii despre ceea ce vor sa achizitioneze si foarte multi dintre ei sfarsesc prin a face achizitia offline, intr-un magazin clasic. Ideea este sa ne pastram clientii online, sa ii facem sa vina la noi si in niciun caz sa nu se duca la competitori", spune Andreea Belenes, managerul diviziei online a Orange.

Traficul de pe site este unul dintre indicatorii importanti urmariti de companie, in conditiile in care toate subsidiarele France Telecom au drept obiectiv sa ajunga la a realiza online 20% din "actele comerciale primare" - adica din vanzarea de abonamente, cartele preplatite, telefoane sau activarea de optiuni.

Potrivit datelor din Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), realizat de BRAT, in luna iulie site-ul Orange a inregistrat un numar de 617.775 de clienti unici, mai mare decat numarul de utilizatori atras de site-urile unor publicatii.

Cel mai mare rival al Orange, subsidiara locala a grupului britanic Vodafone, a inregistrat in aceeasi perioada 501.210 vizitatori unici pe site. Divizia online de la Orange a fost infiintata in toamna anului trecut si include 12 oameni, din care 5 se ocupa de magazinul online. "Avem doua directii de lucru: vanzarile online si orange.ro, portalul nostru corporate."

 

Si-au optimizat site-ul pentru rezultate mai bune la cautarea pe Google

Cea mai mare parte dintre vizitatori ajunge pe site-ul Orange direct si nu ca urmare a unor campanii publicitare sau a unor legaturi postate pe alte site-uri.

"Marea majoritate a clientilor vin organic - direct de pe orange.ro. Este un trafic foarte valoros", spune Andreea Belenes care precizeaza insa ca Orange deruleaza si campanii publicitare prin bannere pe site-uri locale si prin intermediul retelei de publicitate a celui mai mare motor de cautare din lume - compania americana Google.

"In plus, am realizat si o optimizare pentru motoarele de cautare a site-ului Orange odata cu schimbarile aduse la magazinul online. Site-urile companiilor telecom nu prea sunt optimizate pentru motoarele de cautare si din acest motiv pierd mult. In loc sa platesti pentru trafic poti sa faci niste lucruri foarte simple si il obtii gratuit. Optimizarea a fost realizata pentru Google, care are o cota de aproximativ 95% din piata locala de cautare locala pe internet", adauga oficialul Orange.

 

Alegi pe internet, semnezi in magazin

Andreea Belenes spune ca Orange urmareste cu atentie modalitatea prin care sunt lansate ofertele pe magazinul online si in reteaua clasica de retail pentru a evita o "canibalizare a vanzarilor".

"Din colaborarea cu departamentul de retail am lansat un serviciu prin intermediul caruia clientii intra pe site aleg un produs, serviciu, fac o comanda, iar apoi o finalizeaza intr-un magazin clasic odata cu semnarea contractului si prezentarea documentelor necesare. Clientii scutesc astfel timpul de completare si alegere a ofertei. Vrem sa extindem acest tip de servicii astfel incat utilizatorii existenti ai Orange sa poata initia si finaliza o tranzactie in mai multe puncte."

In ceea ce priveste distributia clientilor din magazinul online pe zone, managerul Orange afirma ca cel mai mare numar de utilizatori vine din Bucuresti.

"Capitala conduce - este undeva la 40% din numarul de clienti, urmeaza orasele mari. Am mai avut surprize la plata facturilor online din tot felul de zone de unde nu te-ai fi asteptat, insa cea mai mare parte a utilizatorillor sunt din mediul urban."

 

Cand vor oferi internet prin firele Romtelecom ar putea lansa si un portal cu stiri

Numarul unu pe piata locala telecom spune ca nu va lansa un portal multimedia cu stiri, meteo si alte servicii, asa cum are France Telecom in alte tari, decat in momentul in care va oferi si internet prin linii fixe, prin infrastructura Romtelecom.

Andreea Belenes spune ca acesta este motivul pentru care acum francezii au pe portalul Orange si stiri, si alt tip de informatii, iar romanii nu.

"In Franta, spre exemplu, au existat doua portaluri, unul similar celui pe care il avem si noi in Romania in prezent si un altul dedicat ofertei de servicii de acces la internet - Wanadoo. In Franta portalul a fost lansat pentru a oferi continut si a creste atractivitea ofertei de acces la internet. Cred ca ar avea sens sa avem continut pe site in momentul - care va veni in curand - al convergentei serviciilor, atunci cand vom oferi si internet fix."

Managerul Orange spune ca operatorul ar avea de pierdut daca ar lansa un asemenea portal inainte de a incepe sa ofere internet prin infrastructura Romtelecom. "Clientii vin acum pe site pentru produsele si serviciile Orange (...) Ca sa oferi stiri si meteo si alt continut trebuie sa te diferentiezi. O lansare in acest moment nu ar aduce valoare adaugata, ba chiar mai mult ne-ar redirectiona traficul. In loc sa ne vindem serviciile online mai mult si astfel sa fim mai eficienti, am redirectiona clientii catre stiri in ideea unui castig probabil foarte mic din publicitate online."

Orange si Vodafone, cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, au in plan sa ofere servicii de acces la internet prin infrastructura fixa a Romtelecom, cei doi giganti solicitand in acest sens arbitrului telecom sa modifice reglementarile privind accesul la infrastructura celui mai mare furnizor de telefonie fixa din Romania.

Orange si Vodafone ar putea ataca astfel atat baza de trei milioane de utilizatori de telefonie fixa ai Romtelecom, cat si cei aproximativ un milion de fosti clienti ai Romtelecom, care au renuntat la serviciile operatorului, dar au in continuare in casa firul care face legatura la infrastructura Romtelecom.