Business Hi-Tech

Nokia intra in forta pe noi segmente de piata

15.06.2004, 00:00 17

Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, Nokia, a lansat ieri cinci modele noi de celulare, inclusiv aparate gen scoica (clamashell) care pana acum lipseau complet din portofoliul companiei, in speranta ca va putea recupera cota de piata pierduta la inceputul acestui an.
"Ne-am intarit portofoliul in zonele cheie si intentionam sa lansam pe piata noi si noi telefoane in segmentul de mijloc precum si modele tip clamshell" , a declarat Jorma Ollila, directorul executiv al Nokia la conferinta de presa. Compania finlandeza, care si-a bazat vreme indelungata strategia pe brand-ul puternic si pe designul inteligent al aparatelor a avut anul trecut o cota de piata de 35% la nivel mondial, dar incepand cu aprilie a anuntat scaderi ale cotei de piata, tocmai din cauza lipsei de telefoane noi in segmentul de mijloc al ofertei. Ollila a mentionat ca tinta companiei este atingerea unei cote de piata de 40%, chiar daca in primul trimestru nu aveau decat 28% conform estimarilor analistilor pietei. Printre analisti au existat temeri ca Nokia intentioneaza sa reduca numarul noilor lansari la numai 35 de modele fata de cele 40 anuntate in timp ce rivalii aveau in plan mai multe produse noi .
In 2004 Nokia estimeaza ca se vor vinde 600 milioane de telefoane mobile la nivel mondial, cu o cadenta de 800 de mii de noi utilizatori zilnic, fata de 520 milioane de telefoane in 2003.
andrei.dora@zf.ro