Business Hi-Tech

Noul şef al Sony România ţinteşte vânzări mai mari

Noul şef al Sony România ţinteşte vânzări mai mari

Autor: Adrian Seceleanu

07.02.2011, 23:51 70

Compania japoneză Sony, unul dintre cei mai mari producătorimondiali de electronice, estimează că va înregistra în acest anvânzări mai mari în România, pe fondul revenirii economiei şi alcererii de pe piaţa IT&C, declară Tomohiro Nakashima, 38 deani, care a preluat la începutul acestei luni conducereaoperaţiunilor companiei din Balcanii de Est.

"Ne aşteptăm şi la o revenire a pieţei, dar avem şi obiectivulde a ne mări cota de piaţă", a spus Nakashima, făra a oferi altedetalii. El

l-a înlocuit în funcţie pe Taiju Ishikawa, care a preluatcoordonarea operaţiunilor Sony din Cehia şi Slovacia.

Nakashima, care şi-a început cariera în cadrul Sony în urmă cu14 ani, are experienţă în marketing, vânzări şi retail şi a ocupatmai multe poziţii la nivel internaţional în cadrul Sony. El a fostşeful operaţiunilor în ţări ca Pakistan, Afganistan şi Iran, iarînainte de deveni şeful Sony pe regiunea Balcanilor de Est a fostresponsabil de reţeaua globală de retail a Sony.

Din noua funcţie, el va răspunde de operaţiunile Sony dinRomânia, Bulgaria, Macedonia, Albania şi Kosovo. Cea mai importantăpiaţă din regiune pentru Sony este România - având în vederepotenţialul de vânzări de pe această piaţă, spune Nakashima."Populaţia din România e de trei ori mai mare decât ţara de pelocul doi, Bulgaria", explică oficialul Sony. Nakashima a spus căSony România va angaja noi oameni, fără a oferi însă detalii.

În plus, spune Nakashima, pe piaţa din România nu se vând doarprodusele foarte ieftine, ci există cerere şi pentru electronicedin gama de top şi din punctul de vedere al preţului, dar şi alcaracteristicilor tehnice. "Marea diferenţă pe care o văd înRomânia faţă de celelalte ţări este că românii nu se uită doar lapreţ. Românii se uită şi la branduri, se uită şi la design şi lacaracteristicile tehnice şi acest lucru este unul bun pentru noi.Există clienţi care între două produse, unul de 300 de euro şi unulde 500 de euro, preferă să îl ia pe cel de-al doilea. Din acestpunct de vedere situaţia din România se aseamănă cu cea dinIran."

Pe de altă parte, reprezentantul Sony estimează că economiaBulgariei îşi va reveni mai repede decât cea a României. "Cred căBulgaria îşi revine mai repede decât România. Bulgaria a început săîşi revină din al doilea semestru din 2010, în timp ce în Româniarevenirea a început foarte de curând. Când vorbim de revenireapieţei ne bazăm şi pe datele primite de la compania de analiză GfK,dar şi pe comenzile făcute de dealeri."

În primele nouă luni din 2010 vânzările de electronice,electrocasnice şi produse IT&C din România au fost de 842 mil.euro, în scădere cu aproape 20% faţă de anul precedent. În trim. 3vânzările totale au fost de 305 mil. euro, în scădere faţă de anulprecedent, dar în creştere faţă de primele două trimestre dinan.

Compania se aşteaptă ca şi în acest an vânzările să fie dominatede televizoare, din punctul de vedere al numărului de unităţi şi alvalorii. Compania estimează, pe de altă parte, vânzărisemnificative şi pentru produsele care includ tehnologia 3D: de latelevizoare până la camere foto şi laptopuri. Sony nu publică datedespre vânzările din România.