Din 2,6 milioane de smartphone-uri comercializate în România în perioada ianuarie - noiembrie 2015, peste un milion au fost livrate de Samsung.
Compania americană Apple, care vinde într-un an pe piaţa din România circa 6% din numărul total de smartphone-uri - aproximativ cât vinde Samsung într-o singură lună în sezonul de vârf -, reuşeşte totuşi să colecteze aproximativ 20% din cheltuielile totale cu telefoanele inteligente ale românilor, conform datelor dintr-o cercetare de piaţă pentru primele 11 luni din anul 2015 obţinută de ZF.
Având un portofoliu restrâns de modele care se poziţionează în segmentul premium, Apple a vândut în perioada menţionată în România aproximativ 150.000 de iPhone-uri cu o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro, conform sursei menţionate.
Spre comparaţie, gigantul sud-coreean Samsung a obţinut circa 46% din sumele cheltuite români pe smartphone-uri (peste 230 mil. euro) comercializând însă peste un milion de terminale inteligente, adică 40% din piaţa totală. Diferenţa este dată de structura diferită a portofoliilor de telefoane ale celor două companii, respectiv de ponderea mare a telefoanelor Samsung cu preţ mai mic.