Business Hi-Tech

Publicitatea a crescut profitul Yahoo de cinci ori

20.01.2005, 00:00 12

Portalul de Internet Yahoo a raportat cresterea veniturilor si a profitului pe ultimele trei luni ale anului trecut, precum si pe intreg anul 2004, o perioada pe care directorul executiv al companiei, Terry Semel, a numit-o "anul in care industria de publicitate a ajuns la un un punct de cotitura".
In trimestrul patru, Yahoo a obtinut un profit net de de 372 milioane de dolari (285 milioane de euro), de cinci ori mai mare decat anul trecut, profit care a inclus insa castigul provenit din vanzarea titlurilor Google - 185 de milioane de dolari (143 milioane de euro). Chiar si excluzand acest castig, profitul Yahoo a fost mult mai mare decat cel din ultimul trimestru al anului anterior - 75 milioane de dolari (66 milioane de euro la cursul mediu din 2003).
Totodata, in ultimul trimestru al anului trecut veniturile Yahoo au urcat la 785 milioane de dolari (601 milioane de euro), fata de 511 milioane de dolari in ultimul trimestru din 2003 (452 milioane de euro).
Rezultatele financiare foarte bune se datoreaza in buna parte "cresterii dramatice a bugetelor de publicitate ale companiilor care isi vand produsele online sau isi promoveaza imaginea pe Internet", conform conducerii Yahoo.
Primele 200 de companii (ca nivel al sumelor platite) care isi fac reclama pe portalul Yahoo au cheltuit in ultimul trimestru al anului trecut cu 39% mai mult pe reclamele online decat in perioada similara a anului anterior, au precizat oficialii Yahoo.
Cresterea bugetelor este un semn ca Internetul devine un mediu tot mai implicat in piata de publicitate, atat in Statele Unite cat si in restul lumii, comenteaza publicatia Washington Post.