Business Hi-Tech

Romtelecom ar putea lansa o platformă de web TV

Romtelecom ar putea lansa o platformă de web TV

Autor: Adrian Seceleanu

13.01.2011, 10:15 99

Romtelecom, numărul trei pe piaţa locală de servicii TV, arputea lansa în acest an o platformă web TV, ca parte a efortuluicompaniei de a-şi mări numărul de clienţi şi sursele de venituri,potrivit datelor publicate de companie privind strategia pe anulcurent.

"Lucrăm deja la o platformă TV care va fi lansată în curând şivom continua să extindem opţiunile online, care au avut până acumrezultate peste aşteptări," a declarat Yorgos Ioannidis, directorulgeneral al Romtelecom, fără a oferi alte detalii.

Compania oferă deja servicii de televiziune prin cablu, satelitşi IPTV astfel că este foarte probabil ca noua platformă deservicii de televiziune să fie una online, accesibilă prin web.

Televiziunea furnizată prin internet promite să fie pentruoperatorii telecom ce nu a reuşit să fie IPTV, adică o nouă sursă,consistentă, de venituri. Din ce în ce mai mulţi operatori telecomse îndreaptă spre aceasta zonă, a conţinutului video accesibilindiferent de locaţie sau de reţeaua operatorului la care s-auabonat utilizatorii. Este modelul de business al Google, care acrescut pe baza reţelelor şi serviciilor de date construite şifurnizate gratuit de operatorii telecom. Spre deosebire de oplatformă IPTV, care e disponibilă doar pentru clienţii serviciilorde internet ai operatorului, o platformă web TV le permiteclienţilor să acceseze serviciul indiferent de furnizor.

Teoretic, o platformă web TV poate furniza atât conţinutgratuit, cât şi contra cost, utilizatorul plătind pentru fiecareproducţie pe care doreşte să o vizioneze. În cazul conţinutului TVgratuit veniturile pot fi asigurate din mesaje publicitare.Vizionarea se poate face atât pe PC, laptop sau tabletă, cât şidirect pe televizor, prin folosirea unui set-top-box.

La nivel mondial, un studiu al companiei de cercetare TDG ( TheDiffusion Group) estimează că veniturile din furnizarea de videoprin internet vor creşte de şase ori până în 2014, ajungând la 5,7mld. $.

Reprezentanţii Romtelecom nu au dorit să ofere mai multe detaliidespre planurile legate de noua "platforma TV".

Romtelecom avea la finele lunii septembrie 2010 puţin peste unmilion de clienţi pentru serviciile de televiziune, fiind astfelnumărul trei pe piaţa locală de profil, după RCS&RDS (peste 2,7milioane de clienţi) şi UPC (1,15 milioane de clienţi).