Business Hi-Tech

Time Warner cauta o solutie pentru AOL

19.03.2004, 00:00 13

Time Warner cauta o solutie pentru America Online, divizia sa de servicii Internet, si se gandeste chiar sa o rupa de partea media, sa o reorganizare sau chiar sa o vanda, informeaza CNN/Money citand publicatia The New York Post. Vestile nu sunt chiar surprinzatoare pentru ca AOL a tot avut probleme in ultimii ani in incercarea de a se impune pe piata si de a obtine in acelasi timp rezultate financiare satisfacatoare. Dar chiar si asa, splitarea sau vanzarea AOL este un eveniment care ar putea ramane in analele business-ului mondial.
Propunerile vin direct de la investitori, adica de la banca Goldman Sachs si vor fi cel mai probabil discutate in cadrul unei adunari pe care AOL o va organiza in cursul lunii aprilie.
Vanzarea sau separarea diviziei AOL de Time Warner ar insemna, de fapt, revenirea la statutul dinainte de fuziunea care a avut loc in 2001 si care a intrat in istorie drept una dintre cele mai mari tranzactii de acest gen. In ciuda cresterii cu 39% a valorii bursiere in ultimul an, compania nu a ajuns decat pe la 66% din cat valora in ziua incheierii tranzatiei. Denumirea AOL a fost inlaturata din logo-ul companiei anul trecut.
America Online a pierdut anul trecut 2,2 milioane din numarul total al abonatilor la serviciile sale Internet (aproximativ 8% din portofoliu) dar, totusi, a reusit sa se mentina pe profit. In 2003 a inregistrat o cifra de afaceri de 8,6 miliarde de dolari si un profit operational de 663 milioane de dolari.
Pentru a-si reduce datoriile, compania a vandut Warner Music pentru 2,6 miliarde de dolari si procentul de 50% pe care il detinea la reteaua de televiziune prin cablu Comedy Central.
iuliana.susanu@zf.ro

Cele mai citite ştiri