Business Hi-Tech

Yahoo! si IBM isi continua achizitiile

24.08.2007, 19:11 19

Companiile Yahoo! si International Business Machines (IBM) au facut achizitii notabile pe segmente de piata diferite, care le vor ajuta sa isi intregeasca portofoliul de servicii, scrie presa internationala.
Yahoo! a anuntat ca a a achizitionat firma germana de publicitate pentru dispozitive mobile Actionality, insa nu a dorit sa precizeze valoarea tranzactiei.
Actionality furnizeaza software care insereaza reclame publicitare in continutul multimedia pentru aparatele mobile, cum ar fi jocurile pentru telefoane mobile. Compania sustine ca a simplificat considerabil procesul de publicitate si branding in interiorul jocurilor, pana la nivelul la care reprezinta o sarcina ce necesita "un singur click".
Un purtator de cuvant al Yahoo! a confirmat tranzactia, precizand ca face parte din strategia companiei de a ocupa pozitia de lider pe piata publicitatii mobile.
In luna ianuarie, Yahoo! a lansat doua noi servicii pentru dispozitve mobile - oneSearch, un motor de cautare adaptat pentru aparatele mobile, si Go for Mobile 2.0, care permite aparatelor ce ruleaza sistemul de operare Windows Mobile sa acceseze serviciile si continutul online Yahoo!.
Compania a lansat un sistem de publicitate grafica pentru Web-ul mobil in luna februarie, iar in martie a introdus Mobile Publisher Services - o suita de servicii care permit cumparatorilor de publicitate, publisherilor si operatorilor de retele de publicitate online sa isi creasca veniturile din continut si publicitate mobila.
"Yahoo! este foarte ambitioasa, dar se va confrunta cu o competitie puternica pe piata publicitatii pentru dispozitive mobile, in care inca nu s-au stabilit jucatorii principali", a declarat Eden Zoller, analist la firma de cercetare Ovum. El a mai spus ca Google tinde sa fie principalul concurent in ceea ce priveste brandurile online care se orienteaza catre publicitatea mobila, in mare parte datorita influentei sale pe segmentul publicitatii online.
"Cred insa ca nu este intelept sa subestimam Yahoo!. Asemenea celorlalte operatiuni ale companiei, reteaua de publicitate mobila are un potential de crestere foarte mare", a adaugat Zoller.
Preluarea Actionality este a patra achizitie efectuata de Yahoo! in ultimele opt luni. In prima parte a acestui an, compania a cumparat MyBlogLog, Right Media si Rivals.com. Google a cumparat 15 companii anul acesta, iar doua dintre ele - DoubleClick si Postini - inca asteapta aprobarea autoritatilor de reglementare.
AOL si Microsoft au facut de asemenea achizitii notabile pe piata publicitatii mobile. In luna mai, AOL a cumparat firma de tehnologii pentru publicitate mobila Third Screen Media, in timp ce Microsoft a preluat compania franceza de profil Screen Tonic.
Pe de alta parte, IBM a anuntat achizitionarea companiei WebDialogs, operator de servicii de voce, video si conferinta Web. IBM deja ofera tehnologii pentru realizarea conferintelor clasice, iar prin achizitia firmei WebDialogs isi poate extinde portofoliul prin conferinte online la cerere, care vor fi realizate prin intermediul aplicatiei Lotus Sametime.
Software-ul dezvoltat de Lotus, divizie a IBM, suporta o serie de tehnologii de comunicare, precum mesagerie instantanee, e-mail si telefonie. Aplicatia este disponibila pe mai multe platforme, printre care se numara Windows, MacOS si distributii de Linux.

Cumpara tot

Yahoo! a cumparat firma de publicitate mobila Actionality, ale carei aplicatii faciliteaza inserarea reclamelor in continutul media pentru dispozitive mobile
IBM a preluat WebDialogs, operator de servicii de voce, video si conferinte Web
Google, AOL si Microsoft au facut de asemenea achizitii notabile pe piata publicitatii mobile in acest an