Business Hi-Tech

Yahoo va oferi informatii financiare preluate de la burse

01.02.2005, 00:00 21

Compania care administreaza portalul de Internet Yahoo a decis sa ofere utilizatorilor sai informatii financiare pe care le va prelua in mod direct de la bursele de valori, urmand modelul altor firme care ofera informatii online. Serviciul se va numi "Quotes from Yahoo Finance", relateaza presa internationala.
Astfel, Yahoo va renunta la o buna parte din informatiile financiare pe care le primea de la serviciul britanic al Reuters si va include pe site date preluate direct de la marile institutii financiare americane, scrie CNet News. Modificarea relatiei de colaborare cu Reuters nu va afecta prezenta stirilor in serviciile Yahoo News sau Yahoo Finance, au spus oficialii companiei care opereaza portalul web. "Aceasta noua strategie semnifica doar ca noi vom avea controlul informatiilor de business, pe care le vom extinde si catre alte platforme", a spus Craig Forman, vicepresedintele diviziei de informatii si finante al Yahoo.
Oferind acest serviciu, Yahoo va concura cu furnizori de informatii financiare cum sunt Dow Jones & Co si Reuters Group, care publica date preluate de la burse.
Vicepresedintele Yahoo, Craig Forman, a declarat ca portalul va continua sa ofere date primite de la furnizori precum Reuters, dar a aratat ca firma doreste sa-si imbunatateasca "flexibilitatea si controlul" asupra informatiilor financiare pe care le primeste si distribuie.
"Suntem numarul unu in sectorul informatiilor financiare publicate pe Internet", a comentat el.
Forman a mai mentionat ca serviciile sectiunii financiare a Yahoo au devenit suficient de cunoscute pentru a fi vandute altor companii care administreaza site-uri Internet.
Printre primele companii care vor plati licenta pentru noile servicii financiare oferite de Yahoo se va numara site-ul Forbes.com.
Extinderea companiei in acest sector de piata a inceput, de fapt, inca din luna septembrie, o data cu crearea unei editii de weekend a buletinului specializat de stiri, destinata utilizatorilor care acceseaza acest serviciu in zilele de sambata si duminica.
O masura similara a fost luata de cotidianul Wall Street Journal, care si-a extins serviciile online prin introducerea unei sectiuni de divertisment destinata cititorilor cu venituri mari, acestia fiind tinta predilecta a mesajelor publicitare.
La fel ca majoritatea companiilor care administreaza site-uri de Internet, Yahoo incearca sa atraga cat mai multi utilizatori pentru a avea incasari mai mari din publicitate, spun specialistii.