Business Internaţional

Americanii au baut vin de 10 mld. dolari

03.02.2004, 00:00 27



Vanzarile de vinuri din restaurantele americane au crescut cu peste 65%, incepand din 1997, totalizand aproape 9,9 miliarde de dolari, tendinta care reflecta preferintele tot mai pronuntate ale consumatorilor pentru mancaruri si bauturi sofisticate.



Cifrele au fost furnizate de firma de cercetare Adams Beverage Group, din Connecticut.



Restaurantele americane isi concentreaza din ce in ce mai mult atentia asupra diferitelor sortimente de vinuri, pe masura ce clientii devin constienti de importanta unei alimentatii sanatoase.



Tendinta reprezinta rezultatul unor studii recente care au scos in evidenta beneficiile consumului moderat de vin, precum si ale dietelor care vizeaza reducerea continutului de hidrocarburi. In acest context, vinul este favorizat in detrimentul berii, a sucurilor dulci de fructe sau a bauturilor carbogazoase.



Pe masura ce vanzarile cresc, analistii preconizeaza ca restaurantele vor deveni un factor important pentru evolutia obisnuintelor de consum.



"Restaurantele vor avea un rol major in evolutia obisnuintei de consum de vin din Statele Unite, majoritatea previziunilor fiind pozitive si optimiste", considera Ronn Wiegand, editorul publicatiei Restaurant Wine.



Matt DiFrisco, analist la Harris Nesbitt Gerard, a remarcat faptul ca cea mai mare parte a lanturilor de restaurante nu si-au recuperat inca investitiile facute pentru achizitiile de vinuri, dar situatia se va schimba odata cu redresarea economiei americane.



Cautand sa se adapteze cererii, restaurantele isi instruiesc angajatii pentru a-i ajuta sa faca recomandari oportune clientilor. Totodata, aceste firme si-au dublat lista de vinuri inclusa in meniu si ofera marci din ce in ce mai scumpe.



Restaurantele cu specific italienesc precum Romano's Macaroni Grill si lantul Olive Garden al companiei Darden Restaurants Inc.'s profita din plin de succesul acestei bauturi, oferind clientilor liste mai accesibile si subliniind faptul ca mesele la restaurantele din Italia sunt aproape intotdeauna insotite de o sticla de vin.



Inca din 1997, Olive Garden si-a extins oferta si si-a instruit chelnerii pentru a le imbogati cunostintele in materie de vinuri. De atunci, vanzarile la aceasta categorie s-au dublat, ridicandu-se acum la un volum de aproape sase milioane de sticle pe an.



Strategia restaurantelor cu specific italienesc este aplicata si de firme rivale, precum Ruby Tuesday Inc. si restaurantele Chili ale companiei Brinker International.