Business Internaţional

Americanii care fac papucii din cauciuc Crocs continuă să aibă succes, dar nu în SUA

Americanii care fac papucii din cauciuc Crocs continuă...

Autor: Luciana Georgescu

03.08.2014, 17:53 530

Compania americană de încălţăminte care produce faimoşii papuci din cauciuc crocs, continuă să să bucure de succes pe pieţele din Europa, în ciuda dificultăţilor întâmpinate peste ocean, scrie Reuters.  

“Rămânem pe piaţă, ne descurcăm destul de bine. Compania a început să înregistreze creşteri din nou. Avem nevoie de o serie de schimbări pentru a ne adapta schimbărilor din viitor”, a spus Vince Gunn, directorul general al diviziei europene Crocs.

În primul semestru al anului, vânzările au scăzut cu 5,1% în SUA, însă au crescut cu 9,4% în Europa, ceea ce înseamnă 20% din creşterea totală. Veniturile totale ale grupului au urcat cu 2,6%.

“Operaţiunile din Europa au fost cu un pas înainte în gestionarea costurilor. Divizia din Europa oferea doar 170-190 din totalul de 350 de produse la nivel global”, a spus Gunn.

Divizia din Europa s-a concentrat pe modelele tradiţionale, care reprezentau 70% din totalul vânzărilor, faţă de doar 50% global.

Profitul obţinut din operaţiunile din SUA a înregistrat un declin, pe fondul stagnării vânzărilor, ceea ce a determinat grupul să se orienteze către pieţe din afară. Luna trecută, compania a anunţat că se va concetra din nou pe producţia de încălţăminte care i-a consacrat, astfel că va reduce numărul liniilor de producţie cu 40% şi va închide 75-100 de magazine, pentru a compensa cheltuielile de investiţii în pieţe mai mici.

Divizia din Europa va lua şi ea parte la programul ce vizează închiderea unor unităţi, 25-30 din totalul de 230 de magazine din regiune urmând a fi închise, a declarat Gunn. Această măsură va contribui la creşterea bugetului alocat pentru cheluielile de marketing cu aproape 50%.

O treime din vânzările companiei sunt produse pentru copii. Crocs antcipează că cifra de afaceri din 2015 va fi resimţi efectele închiderii unităţilor anunţate, însă începând din 2016 sunt aşteptate creşteri.

Crocs a fost fondată în Boulder, Colorado în 2002 şi s-a dezvoltat rapid, cu vânzări de peste 300 de milioane de perechi. În prezent, compania operează 624 de magazine şi şi-a extins linia de produce către accesorii şi stiluri noi de pantofi.

În iulie, Crocs a anunţat restructurări, astfel că producătorul de încălţăminte caută un nou director executiv după plecarea lui John McCarvel în aprilie. Actualul preşedinte, Andrew Rees, care a contribuit la dezvoltarea planului strategic al companiei, i s-a alăturat echipei Crocs în mai.