Business Internaţional

Carrefour: Scaderea preturilor ne-a afectat profitul

11.03.2005, 00:00 14

Carrefour, cel mai mare retailer european, a anuntat o scadere a profitului pe la doilea semestru cu 23%, precum si iesirea de pe piata japoneza si mexicana, din cauza reducerii cotei de piata in Franta, relateaza Bloomberg.


Castigul net a scazut de la 1,11 miliarde de euro in semestrul doi al anului 2003, la 853 de milioane de euro, in aceeasi perioada a lui 2004, conform calculelor Bloomberg. Analistii preconizeaza un profit de 1,15 miliarde de euro.


Noua echipa manageriala a Carrefour, condusa de Luc Vandevelde, in varsta de 53 de ani, planuieste o extindere a reducerii preturilor pe piata franceza, in incercarea sa de a atrage cumparatorii inaintea lansarii discounturilor de catre competitori. Carrefour, care detine 10.000 de magazine pe trei continente, a cerut demisia fostului chairman, Daniel Bernard, dupa ce acesta a esuat in incercarea sa de a stabiliza cota de piata a companiei. "E greu de crezut ca rezulatatele se vor ameliora in urmatoarele sase luni", declara Bob Parker, administrator de retea la Credit Suisse Asset Management din Londra.


In strategia sa de concentrare asupra pietei franceze, care genereaza aproape jumatate din vanzari, Carrefour va vinde cele 29 magazine din Mexic companiei Xalapa, parte a Grupo Comercial Cheadraui. De asemenea, Aeon Co., cel mai mare retailer japonez, va cumpara sase magazine Carrefour din aceasta tara, care au avut anul trecut o cifra de afaceri de 50 de miliarde de yeni (359,64 milioane de euro).



Din septembrie 2004, Carrefour a obtinut 900 de milioane de euro din vanzarea activelor sale, a declarat in cadrul unei conferinte de presa Jose Luis Duran, unul dintre directorii companiei. "Am grabit putin derularea operatiunilor, dar nu am terminat inca", afirma el, dupa ce in septembrie 2004 compania dezvaluia ca intentioneaza  sa vanda unitati ale companiei in strainatate in valoare de un miliard de euro.



Actiunile companiei au castigat 13 procente anul acesta pe fondul asteptarilor investitorilor ca strategia reucerii preturilor va da rezultatele scontate. Dar cu toate acestea, Carrefour e mult prea departe de varful de 81,55 euro pe actiune, atins in 1999. Cota hypermarketurilor Carrefour pe piata franceza au scazut cu 13,3 procente in 2004, a patra cadere consecutiva, conform Information Research Inc.-Chicago.



Vanzarile Carrefour Franta au scazut cu 2,3%, ajungand la 20,9 miliarde de euro, anul trecut. De asemenea, s-a inregistrat un trend descendent al profitului, de la 1,629 miliarde euro in 2003 la 1,39 miliarde de euro in 2004.