Business Internaţional

Crestere de 30% pentru BMW

11.03.2005, 00:00 10

Bayerische Motoren Werke (BMW), al doilea producator de automobile de lux din lume, a raportat pentru ultimul trimestru din 2004 un profit cu 30% mai mare decat in aceeasi perioada a anului precedent, pe fondul atragerii de vanzari in detrimentul diviziei Mercedes a DaimlerChrysler, informeaza Bloomberg.


Compania a mai anuntat ca intentioneaza sa majoreze dividendul pe 2004 (de la 58 eurocenti la 62 eurocenti) si sa rascumpere 10% din actiuni, ceea ce a determinat cea mai importanta crestere a pretului actiunilor BMW din mai 2003.


Profitul net pe trimestrul patru al anului trecut a ajuns la 549 mil. euro, peste asteptarile analistilor, fata de 424 mil. euro, in ultimul trimestru din 2003. Vanzarile de vehicule ale BMW au crescut in 2004 cu 9,4%, in timp ce vanzarile Mercedes au scazut cu 1%.


BMW a castigat clienti o data cu introducerea noilor modele, printre care SUV X3, modelul decapotabil Mini si modelul coupe din Seria 6. Potrivit lui Helmut Panke, CEO, fluctuatiile valutare si pretul ridicat al bunurilor de consum vor face din 2005 "un an putin mai complex". Profitul net anual al BMW a ajuns la nivelul record de 2,22 mld. euro, fata de 1,95 mld. euro in 2003. Asteptarile analistilor vizau un profit net de 2,16 mld. euro.



Automobilul de cea mai mica talie produs de BMW concureaza cu Volkswagen Golf si Mercedes Clasa A, pe mare parte din piata auto europeana. X3 a fost scos pe piata in ianuarie 2004, la pretul de 30.000 de dolari (22.445 de euro). BMW mai produce si marcile Rolls-Royce si Mini.



In SUA, cea mai mare piata de desfacere pentru masinile de lux, cota de piata a germanilor de la BMW a crescut la 1,5%, de la 1,4%, anul trecut. In acelasi timp, cota de piata a rivalilor de la Mercedez Benz a ramas neschimbata, la valoarea de 1,3%. In Europa de Vest, cota de piata a BMW a ajuns la 4%, de la 3,6% in 2003.



Mercedes Car Group a inregistrat pe trimestrul al patrulea al anului trecut o diminuare a profitului operational cu 97%, pana la 20 de milioane de euro, deoarece constructorul a cheltuit mai mult pentru ameliorarea calitatii si pentru innoirea modelelor, printre care Clasa S sedan si Clasa M SUV.



Potrivit lui Panke, vanzarile de vehicule BMW vor creste in acest an cu 9%, impulsionate de introducerea Seriei 3. Seria 3 concureaza cu Clasa C de la Mercedes si a reprezentat anul trecut circa jumatate din vanzarile BMW.



Pana in 2008, producatorul intentioneaza sa majoreze vanzarile de vehicule la 1,4 milioane anual. ioana.leaua@zf.ro