Business Internaţional

Crestere puternica pentru Metro pe plan international

13.01.2005, 00:00 11



Expansiunea gigantului Metro pe plan international, precum si o performanta peste asteptari a diviziilor sale de produse nealimentare, au ajutat retailerul german sa-si creasca vanzarile cu 5,3% in 2004, informeaza Financial Times.



Compania a anuntat vanzari mai mari cu 5,22% in anul care a trecut, pana la 56,4 miliarde euro.



Grupul Metro a continuat sa-si extinda reteaua internationala, in acelasi timp cu reducerea unor operatiuni in Germania, printre care se numara centre de decoratiuni si amenajari interioare, hypermarketuri si magazine "cash & carry".



Grupul a obtinut aproape jumatate din vanzari in afara Germaniei, mai ales in Rusia si in Europa de Est, fiind prezent in 28 de tari.



In ciuda unor vanzari neobisnuit de slabe in ultima saptamana din decembrie, "mult sub asteptari", Hans-Joachim Korber, CEO, a declarat ca afacerile din aceasta perioada au fost incurajatoare si "ne dau incredere pentru 2005".



Potrivit asteptarilor sale, profitul pe actiune va creste totusi cu 6-10% in 2004.



Performanta grupului a contrastat cu rezultatele dezamagitoare inregistrate de rivalul KarstadtQuelle, care a raportat o scadere cu 9,5% a vanzarilor pe al patrulea trimestru din 2004.



Vanzarile trimestriale ale Metro au cunoscut o crestere de 6%, pana la 16,8 miliarde euro, cu rezultate puternice in Europa de Est. Majoritatea cresterii s-a bazat pe operatiunile en-gros Cash &Carry, precum si pe diviziile de produse electronice Media Markt si Saturn.



Venitul a ajuns la 16,8 miliarde euro, de la 15,9 miliarde euro in aceeasi perioada a anului precedent.



Potrivit Bloomberg, Metro a inregistrat vanzari sub asteptari in unele tari est-europene, mai ales in Romania si Polonia, unde preturile retailerului au fost afectate de aprecirea monedelor nationale.



Compania s-a extins, in incercarea de a diminua efectele resimtie de stagnarea pietei interne, pe piete cu un ritm accelerat de crestere, precum China si Rusia. De asemenea, a abordat si domeniul vanzarilor cu discount de produse electronice.



Diviziile de produse alimentare ale grupului, care au suferit de pe urma preturilor in scadere la bunurile alimentare, au inregistrat rezultate mai slabe in al patrulea trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.



Ieri, actiunile Metro inregistrasera la inceputul zilei de tranzactionare o scadere de 2,67%.



Rezultatele obtinute de companie in 2004 o vor propulsa probabil pe locul trei in clasamentul mondial al retailerilor, dupa Wal-Mart Stores si Carrefour, depasindu-i pe olandezii de la Royal Ahold.
ioana.leaua@zf.ro