Business Internaţional

DaimlerChrysler in lupta cu angajatii germani

14.07.2004, 00:00 11

DaimlerChrysler a avertizat la inceputul saptmanii lucratorii germani de posibilitatea renuntarii la 6.000 de locuri de munca din sudul Germaniei si la cea a mutarii productiei noului model Mercedes C-class in afara tarii, in conditiile in care sindicatele nu vor accepta costuri reduse cu 500 de milioane de euro pe an, relateaza Financial Times.
Anuntul facut de catre JA1rgen Hubbert, directorul Mercedes Car si de catre GA1nther Fleig, director de personal, a declansat o disputa cu reprezentantii locali ai angajatilor si a scos la iveala nemultumirea managementul DaimlerChrysler cu privire la rezultatele financiare nesatisfacatoare.
Sindicatele au afirmat ca schimbarile propuse de management ar determina de fapt economisirea sumei de 1 miliard de euro.
"De ceva vreme a existat o agitatie cu privire la faptul ca Mercedes nu tine pasul cu profitabilitatea competitorilor sai", a declarat John Lawson, analist la Citigroup
Un avertisment similar de relocare a locurilor de munca a fost facut de Siemens si a rezultat luna trecuta intr-un angajament al lucratorilor din doua uzine din regiunea North Rhine Westphalia de a muncii 40 de ore pe saptamana, in loc de 35, pentru aceeasi bani.
Anuntul lui Hubbert de a muta productia modelului C-class in Bremen, nordul Germaniei, sau in East London, Africa de Sud a fost urmat de un protest al 12.000 de lucratori de la uzina din Sindelfingen, Baden-WA1rttemberg. Protestul a cauzat o pierdere in productie de mai mult de 1.000 de vehicule, potrivit consiliului muncitorilor.
Consiliul planuieste alte demonstatii pentru aceasta saptamana.
Pentru primele trei luni ale lui 2004, Mercedes Car a raportat profituri operationale de 639 milioane de euro, in scadere de la 688 milioane de euro in aceeasi peroada a anului trecut.
Sindicatele au acceptat pana in prezent costuri reduse cu numai 180 de milioane de euro fata de cele 500 de milioane propuse de management.
Hubbert a cerut finalizarea unui acord pana la sfarsitul acestei luni pentru a evita intarzierea lansarii C-class-ului. Georg StA1rzer, analist din domeniul constructiei de automobile de la HVB Munchen a afirmat: "Managementul DaimlerChrysler este indreptatit sa faca presiuni asupra sindicatelor. C-class-ul nu este cel mai profitabil din gama de modele a companiei si are competitori precum BMW seria 3 si Audi A4."
Daimler a vandut anul trecut 281.000 de unitati din C-class, devenind unul dintre cele mai bine vandute modele ale marcii.
Productia noilor versiuni ale modelului C-class nu va incepe pana in 2007 insa deciziile de investitii se iau in prezent.
dan.zavoianu@zf.ro