Business Internaţional

Danone: produsele sanatoase ofera vanzari sanatoase

15.04.2004, 00:00 17



Groupe Danone, al treilea producator de iaurt din lume, a anuntat ca vanzarile din primul trimestru al anului au crescut cu 5.7%, datorita cererii crescute pentru produse ca Light'n Fit si Actimel, dar si datorita unei imbunatatiri a situatiei la divizia de prajturi a companiei, informeaza Bloomberg. In urma anuntului respectiv, actiunile Danone au castigat 3,6%.



Veniturile obtinute de companie au atins 3,41 mld. euro comparativ cu valoarea de 3,23 mld. euro inregistrata cu un an in urma. Vanzarile au crescut cu 9,8% inainte de eliminarea fluctuatiilor cursului valutar, cresterea respective ffind mai mare decat estimarile analistilor.



Frank Riboud, presedintele companiei, a observat existenta unei cereri crescuta pentru asa numitele "produse sanatoase" si a introdus produse precum Actimel, un lapte fermentat indulcit care a fost scos pe piata sub deviza ca acest produs intareste sistemul imunitar.



Vanzarile au avnsat cu 3,1% la divizia de prajituri a companiei, o valoare de doua ori mai ridicata decat rata de crestere pe 2003, indicand ca o reorganizare inceputa in urma cu trei ani la divizia respectiva ar putea sa-si arate roadele.



"Toate diviziile companiei functioneaza foarte bine" a declarat Thierry francois, analist la Fortis Securities. "Chiar si unitatea de producere de biscuiti, care ramasese in urma, se prezinta mai bine decat se asteptase" a mai adaugat Francois.



Actiunile Danine au crescut cu 4,9 euro, atingand ieri o valoare de 141 euro/actiune. Titlurile respective au castigat 9,2% anul trecut, mai putin decat avansul de 17% inregistrat de compania rivala Nestle SA. Apa minerala Perrier scoasa pe piata de Nestle este un competitor direct al apei minerale Evian, un produs al Danone.



Compania a mai anuntat ca se asteapta ca vanzarile pe anul in curs sa castige intre 5 - 7%, excluzand influenta fluctuatiilor cursului valutar. Potrivit Danone, profitul ca procent din vanzari ar trebui sa se imbunatateasc cu 40 puncte procentuale.



"Principala mea intrebare este de ce sunt atat de precauti cu previziunile pe anul in curs cand rezultatele din primul trimestru au fost atat de bune" a spus Francois.



Analistii se asteptau la vanzari totale de 3,21 mld. euro, ceea ce reprezinta o crestere de 5.7%, potrivit unei medii a datelor adunate de Bloomberg.



Veniturile la divizia de lactate au urcat cu 13% pana la 1,72 mld. euro, in timp ce vanzarile la divizia de bauturi au crescut cu 10%, atingand o valoare de 882 mil. euro. Pierre Cohade, vicepresedintele diviziei de bauturi, intre produsele careia se gaseste si apa Volvic, a demisionat, potrivit unui comunicat transmis de Danone. Cohade urmeaza sa fie inlocuit in urmatoarele saptamani, se mai precizeaza in comunicatul respectiv.



Luna trecuta, Danone a anuntat ca a format o alianta cu compania nipona Yakult Honsha Co., in ton cu strategia sa de a deveni lider pe fiecare din pietele unde activeaza. Danone este cel mai important actionar minoritar al companiei japoneze, dar a acceptat sa nu-si majoreze participatia de 20% pe care o detine in acdrul Yakult pe o perioada de cinci ani. Yakult este recunoscuta pentru bauturile lactate fermentate, compania diversificandu-si recent activitatea si in domeniul farmaceutic si in cel cosmetic.