Business Internaţional

Diageo continua sa aiba probleme pe piata europeana

08.07.2005, 18:41 18

Pe piata europeana, vanzarile realizate de Diageo, cel mai mare producator mondial de bauturi spirtoase, au continuat sa scada si in al doilea semestru al anului fiscal, pe fondul reducerii timpului si a sumelor cheltuite de europeni in baruri, relateaza un raport emis de companie si preluat de Bloomberg.

In ziua publicarii informatiilor, pretul actiunilor Diageo au scazut cu 3,6%, cea mai importanta depreciere zilnica din ultimii doi ani.

Reprezentantii producatorului marcilor Smirnoff si Guinness refuza sa dea detalii despre cantitatile exacte de bauturi alcoolice vandute in primele sase luni ale anului.

"Astfel de informatii vor fi disponibile in cuprinsul raportului financiar anual, care va fi disponibil in septembrie", a spus purtatorul de cuvant al companiei, Isabelle Thomas.

Incetinirea cresterii economice si interzicerea fumatului in puburi reprezinta principalii factori ce stau la baza scaderii cererii de alcool in Europa, determinand producatorii sa se concentreze pe reducerea costurilor si pe piata Statelor Unite, unde bauturile spirtoase sunt foarte populare in randul consumatorilor intre 20 si 40 de ani.

Compania Pernod Ricard a decis, in aprilie, sa cumpere Allied Domecq, al doilea producator mondial de bauturi alcoolice, cu scopul de

a-si creste cota de piata de pe continentul american, tranzactia valorand 14 milioane de dolari. Diageo va cumpara brandul de whisky Bushmills de la Pernod.

Diageo a anuntat ca, in al doilea semestru al anului fiscal, vanzarile de pe piata europeana au scazut mai mult decat in prima jumatate, cand reducerea a fost de un procent.

Actiunile companiei s-au apreciat cu 12% pe parcursul anului trecut, perioada in care actiunile Pernod, distileria cu sediul in Paris, au crescut cu 25%.

Compania britanica a introdus unele branduri noi in Statele Unite, ca Johnnie Walker Green, care costa cu 20 de dolari mai mult decat vechiul black label, scopul fiind obtinerea unui beneficiu cat mai mare de pe urma cresterii pietei din aceasta zona.

"Mediul de consum european s-a inrautatit. Speram ca reducerile de costuri sa determine o imbunatatire a profitului operational", se precizeaza in comunicatul emis de companie.

In februarie, reprezentantii Diageo afirmau ca profitul anual va ramane nemodificat sau, in cel mai rau caz, va scadea la fel ca in primul semestru. Compania se pregateste sa creasca preturile unor branduri, avand ca scop imbunatatirea rentabilitatii.

Compania si-a vandut, in octombrie, mai mult de jumatate din participatia detinuta la General Mills, producatorul de cereale cu sediul in Minneapolis.

"Restul de 25 de milioane de actiuni General Mills ar putea fi vandute in primul semestru al anului fiscal curent", a spus directorul general Paul Walsh.

stelian.vezentan@zf.ro