Business Internaţional

Fifth Avenue, cea mai scumpa zona comerciala din lume

15.11.2006, 20:48 29

Fifth Avenue din New York ramane cea mai scumpa strada de shopping din lume, conform Main Streets Across the World, un raport anual publicat de Cushman & Wakefield, cea mai mare firma privata de servicii imobiliare din lume.
O unitate medie de 93 metri patrati pe Fifth Avenue, din cel mai scump segment din apropierea intersectiei cu 57th Street, costa acum 1,35 milioane de dolari (1,04 mil. euro) pe an. Gene Spiegelman, CEO al Cushman & Wakefield din New York, este de parere ca "cele mai mari marci din lume se bat sa castige o pozitie pe acest spatiu de retail. Nu este vorba numai de vanzari, ci de valoarea pe care spatiul comercial o adauga marcii. Companiile incearca sa-si sporeasca valoarea marcilor prin intermediul segmentului de real estate, iar Fifth Avenue este un exemplu graitor in acest sens".
Printre cele mai importante firme ce au patruns pe Fifth Avenue in acest an se numara Abercrombie & Fitch si Nokia. Ar putea urma ceea ce ar putea fi contractul de inchiriere cu cea mai mare valoare din lume, al fostului magazin Asprey din Trump Tower pe 56th Street.
Raportul Main Streets Across the World urmareste chiriile de pe segmentul de retail din cele mai importante 233 de locatii de shopping din lume, din 47 de tari. Se ia in considerare cea mai scumpa locatie din fiecare din tarile monitorizate.
"In clasamentul global apare strada Vaci din Budapesta pentru Ungaria, strada care a avansat doua pozitii, de pe 30 pe 28 in acest an. V?ci utca se afla acum la acelasi nivel cu strada principala din Sofia, Bulgaria, Vitosh", comenteaza Viktoria Szabo, din cadrul Cushman & Wakefield, citata de Budapest Business Journal.
John Strachan, Global Head of Retail in cadrul Cushman & Wakefield, spune ca "shoppingul este o activitate globala, de la arterele principale din Buenos Aires pana la New York, Paris si New Delhi. Pe plan global, sectorul a avut un an plin, fiind deschise noi magazine, fiind lansate noi formaturi, retailerii patrunzand pe piete noi, in special pe piete emergente, iar schemele actuale fiind refacute pe pietele mai dezvoltate pentru a veni in intampinarea cererii consumatorilor".
Clasamentul global nu a inregistrat modificari importante in ceea ce priveste primele pozitii, Hong Kong-ul, cu Causeway Bay, detinand pozitia secunda, iar Parisul, cu Champs Elysees, aflandu-se pe pozitia a treia. Khan Market, din capitala indiana New Delhi, a avansat cele mai multe pozitii, 17, pana pe 24. Alte locatii care au avansat considerabil in top sunt Rue Neuve, din capitala belgiana Bruxelles (5 pozitii, pana pe 23) si Bulevardul Magheru din Bucuresti (6 pozitii pana pe 30). Din punct de vedere regional, Asia Pacific a inregistrat cele mai semnificative cresteri ale chiriilor in moneda locala; chiriile au crescut cu 20% pana in iunie 2006.
India a inregistrat cresteri majore in ceea ce priveste chiriile pentru spatii comerciale, iar Sebastian Skiff, director pe zona Asia Pacific pentru Cushman & Wakefield, adauga ca "in China, guvernul a aprobat recent un numar considerabil de cereri venind din partea retailerilor straini, permitand unui numar mare de noi retaileri sa patrunda pe una dintre cele mai dinamice piete emergente din lume".