Business Internaţional

La InBev a curs mai multa bere

17.01.2005, 00:00 13



InBev, producatorul belgian de bere, a raportat o crestere de 60% in volumul de bere vandut, crestere la care o contributie importanta a avut-o achizitia companiei braziliene AmBev de 9,2 mld. euro din martie anul trecut, relateaza Financial Times.



Totusi, cresterea organica a companiei pentru 2004, ce include si vanzarile AmBev din ultimele patru luni ale anului, a fost mult mai modesta, de doar 6,4%.



Producatorul marcilor de bere Beck's si Stella Artois a declarat ca in toate mediile de afaceri din pietele pe care opereaza a intalnit conditii mai aspre si, drept consecinta, cresterea din trimestrul al patrulea a fost imperceptibila, cauzand si deprecierea cu 2,8% a actiunilor sale, care erau cotate in una din ultimele sedinte de tranzactionare la 27,7 euro.



InBev, care a devenit cel mai mare producator de bere din lume, dupa ce a preluat AmBev, a vandut anul trecut 156,8 mil. hectolitri de bere, fata de 97,9 mil. in 2003. Intr-o ancheta desfasurata de Reuters, analistii intervievati estimau ca vanzarile producatorului belgian se vor cifra in jurul a 149,8 mil. hectolitri.



Grupul a declarat ca estimeaza ca rezultatele financiare anuale sa fie in trend cu cele inregistrate pe primele noua luni ale anului trecut, cand a obtinut o crestere organica de 4,4%, iar profitul inainte de deducerea impozitelor si dobanzilor, EBITDA, a avansat cu 9,4%.



In Europa Occidentala, cea mai importanta piata de desfacere a producatorului de bere, InBev a trebuit sa faca fata celor mai grele incercari. Volumul vanzarilor a pierdut 2,3%, grupul primind o lovitura puternica la vanzarile la Stella Artois in Marea Britanie, iar in Germania, la brandurile Leffe, Staropramen si Hoegaarden volumul vanzarilor s-a situat sub asteptari.



Zonele in care compania a inregistrat o dezvoltare a afacerilor sale includ Europa Centrala si de Est, unde cresterea organica a fost de 12,1%. InBev a afirmat ca in Rusia si Ucraina a obtinut crestere "remarcabila", in timp ce in Romania si Bulgaria rezultatele au fost "excelente".



Cu cateva zile in urma, InBev a platit 260 mil. euro omului de afaceri rus Mihail Fridman, pentru a detine controlul asupra Sun Interbrew, un producator de bere de top din Rusia.



Achizitia AmBev a insemnat si accesul rapid al InBev la pietele emergente aflate in expansiune din zona si controlul celui mai mare producator de bere din America de Sud, intr-o perioada in care pietele sale traditionale stagneaza.



Berarul belgian si-a stabilit ca obiectiv, o cota de piata de 20% pe piata berii din Rusia si pe cea din China, piete unde InBev vede un potential de crestere extraordinar in anii urmatori.



In Romania, InBev detine 21% din piata si se situeaza pe locul trei. Principalele marci sunt Stella Artois, Beck's si Bergenbier.