Business Internaţional

McDonald's a avut mai multi clienti in primul trimestru

29.04.2004, 00:00 19



McDonald's Corp., cel mai mare lant de restaurante de tip fast-food din lume, a raportat o crestere cu 56% a profitului aferent primului trimestru al anului, rezultatele finaniare ale companiei continuand astfel sa se mentina pe trendul ascendent inceput in urma cu un an, scrie Washington Post. Saptamana trecuta, compania americana a fost zguduita de vestea mortii neasteptate a directorului sau executiv, Jim Cantalupo. Directorul, care a murit in urma unui atac de cord suferit in timp ce se afla in Florida la o reuniune a companiei, a fost inlocuit de Charlie Bell, presedintele si directorul operational al McDonald's.



Bell l-a laudat pe Cantalupo ca fiind "un lider incredibil de inspirat", adaugand ca este decis sa intareasca pozitia companiei si "sa continue evolutia foarte buna care a inceput sub conducerea lui Jim".



Profitul net pe primele trei luni ale anului a fost de 511,5 mil. dolari sau 40 centi/actiune, comparativ cu nivelul de 327,4 mil. dolari sau 26 centi/actiune inregistrat in perioada similara a a anului precedent. Rezultatele companiei au fost "in linie" cu estimarile analistilor citati de Thomson First Call.



Veniturile obtinute de McDonald's au atins 4,4 mld. dolari, in crestere cu 16% fata de valoarea de 3,8 mld. din 2003.



Anul trecut, McDonald's a raportat vanzari in crestere in restaurantele din Statele Unite in fiecare luna a anului, revenindu-si astfel dupa o perioada de doi ani slaba din punc de vedere al situatiilor financiare. Vanzarile au crescut datorita introducerii de noi produse, precum salate si sandwich-urile McGriddles destinate pentru micul dejun, o contributie importanta avand-o si atentia deosebita pe care a acordat-o Cantalupo calitatii produselor alimentare si serviciilor oferite in restaurantele McDonals's.



Compania a beneficiat de pe urma declinului principalului sau concurent, lantul de restaurante Burger King, dar si de pe urma redresarii industriei per ansamblu. In prezent, McDonalds's deruleaza o campanie de promovare a unor produse noi, axate pe "mancaruri usoare", pecum meniurile Happy Meal cu fructe proaspete sau cu salate.