Business Internaţional

Metro mizeaza pe dezvoltarea internationala

25.03.2004, 00:00 15



Grupul german Metro AG, al patrulea operator de distributie din lume, a obtinut anul trecut rezultate financiare peste asteptari si mizeaza pe o noua crestere, in cursul acestui an. Compania a anuntat ca profitul operational din ultimele trei luni ale anului trecut a urcat cu 8,9%, la 873 de milioane de euro. Pe ansamblul anului, acest rezultat s-a majorat cu 13,1%, la 1,32 miliarde de euro.



Vanzarile din 2003 au crescut cu 4%, totalizand 53,6 miliarde de euro. La rate constante de schimb, avansul a fost de 5,7%. Contributia subsidiarelor internationale s-a majorat, in pofida soliditatii monedei euro, de la 46,3% la 47,2%.



In ultimele trei luni din 2003, Metro a deschis 20 de noi centre de distributie Cash&Carry - patru in Romania, cate doua in Germania, Franta, Marea Britanie, Italia si India, trei in Spania si cate unul in Rusia, Belgia si Croatia.



Rezultatele magazinelor Praktiker si-au mentinut traiectoria ascendenta, atat pe piata din Germania, cat si in strainatate. Pierderea operationala anuala a scazut cu 27,8 milioane de euro, la 13,8 milioane de euro.



In 2003, Metro a deschis sase magazine Praktiker - trei in Romania, doua in Germania si unul in Turcia. Metro Cash & Carry opereaza in Romania 19 magazine, iar divizia de bricolaj Praktiker detine patru unitati - doua in apropierea Bucuresti si cate una la Cluj-Napoca si Ploiesti.



Operatorul german intentioneaza sa investeasca aproximativ 1,8 miliarde de euro, in 2004, pentru a deschide noi magazine Cash&Carry in Europa de Est si Asia, precum si pentru a extinde lantul Media Markt&Saturn in Portugalia, Polonia si Ungaria.