Business Internaţional

Problemele pentru Volkswagen par că nu se mai termină: Coreea de Sud investighează corectitudinea testelor de poluare pentru trei modele diesel al VW

Problemele pentru Volkswagen par că nu se mai termină:...

Autor: Anca Dumitrescu

22.09.2015, 10:35 5715

Acţiunile Volkswagen s-au prăbuşit luni cu 19%, după ce Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA a anunţat vineri că cel mai mare producător auto din Europa s-a folosit de un software care a modificat în scădere emisiile poluante ale vehiculelor diesel, grupul riscând amenzi de până la 18 miliarde de dolari.

Potrivit informaţiilor din presă, Departamentul american de Justiţie al Statelor Unite a început o investigaţie penală în legătură cu aceste acuzaţii, care se referă la automobile diesel sub brand VW şi Audi, respectiv VW Jetta, Beetle, Golf şi Passat şi Audi A3.

Investigaţia din Coreea de Sud implică 4.000-5.000 de automobile Jetta, Golf şi Audi A3, fabricate în perioada 2014-2015, a declarat Park Pan-kyu, director adjunct în Ministerul Mediului din această ţară.

Ministerul ar putea impune rechemarea de pe piaţă a vehiculelor VW respective, dacă investigaţia va identifica probleme.

Reprezentanţii Volkswagen Korea au refuzat să comenteze.

Grupurile germane Daimler şi BMW au anunţat că acuzaţiile la adresa VW nu li se aplică.

Comisia Europeană este în contact cu conducerea VW şi autorităţile de reglementare din SUA, dar a precizat că este prea devreme să constate dacă vehiculele VW de pe piaţa europeană sunt afectate.

Nu este clar care va fi costul scandalului pentru VW, care riscă în SUA şi un proces colectiv din partea cumpărătorilor, dar vânzările vehiculelor implicate au fost deja suspendate în Statele Unite şi Canada.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite.

Ministrul german al Economiei, Sigmar Gabriel, şi-a exprimat îngrijorarea că scandalul ar putea dăuna ”reputaţiei excelente a industriei germane”, iar Coreea de Sud, unde două treimi din totalul importurilor auto au fost diesel în primul semestru, ar putea fi un prim semnal al reacţiei clienţilor.

Vânzările de automobile germane în Coreea de Sud au crescut puternic din 2011, când au fost eliminate tarifele de import printr-un acord de liber schimb.

Importurile de vehicule germane ale Coreei de Sud au urcat cu 18,2%, la 4,5 miliarde de dolari, în primele opt luni ale acestui an, după un avans de 42,5% pe ansamblul anului 2014.

Volkswagen şi Audi au reprezentat 28,2% din totalul automobilelor străine comercializate pe piaţa sud-coreeană în primele opt luni, potrivit datelorAsociaţiei Importatorilor şi Distribuitorilor de Automobile Coreeni.