Business Internaţional

Produsele dietetice lovesc vanzarile Pepsi si Coca-Cola

08.03.2005, 00:00 98

Anul trecut, cotele pe piata bauturilor carbogazoase din SUA ale Coca-Cola si Pepsi Co au scazut, din cauza reducerii loialitatii consumatorilor, relateaza Financial Times.


Conform studiului anual efectuat de Beverage Digest, vanzarile de Coca-Cola clasic, cea mai vanduta bautura racoritoare, au scazut cu trei procente, in timp ce Pepsi-Cola normala a pierdut 2,5 procente. Reducerea a accentuat ideea unei piete a bauturilor racoritoare fragmentate, datorita preferintelor tot mai variate ale consumatorilor.


Scaderea vanzarilor produselor reprezentative pentru Coca-Cola si Pepsi poate fi explicata de incercarea consumatorilor americani de a lupta impotriva obezitatii prin achizitionarea de bauturi dietetice.


Gigantii produselor cola au fost afectati si de cresterea cotei de piata a celui de-al treilea mare producator de racoritoare, Cadbury Schweppes.


Saltul puternic al produselor cu continut redus de zahar, precum si a bauturilor energizante, ca Red Bull, a determinat o schimbare pozitiva a volumului pietei bauturilor carbogazoase de un procent. Cu toate acestea, cresterea este inferioara sporului anual de 2-4 procente, inregistrat in anii '90, din cauza schimbarii preferintelor consumatorilor catre apa plata si sucuri naturale.



Cota de piata a Coca-Cola a scazut cu 0,9 procente, ajungand la 43,1%, in timp Pepsi are 31,7%, dupa o cadere de 0,1 procente.



Grupul britanic Cadbury Schweppes, cel care detine brandul Dr. Pepper, si-a sporit usor cota de piata ajungand la 14,5%, detinand impreuna cu cei doi mari producatori de cola 90% din volumul acestei industrii.



Trendul ascendent al vanzarilor de Diet Pepsi si Mountain Dew a permis grupului PepsiCo sa-si mareasca volumul productiei cu 0,4 procente.



In timp ce Coca-Cola, detinatoarea brandului Sprite, a suferit o scadere a volumului productiei totale cu 1 procent, in ciuda sporirii vanzarilor de Diet Coke.



Neville Isdell, presedintele Consiliului de Administratie si directorul executiv al Coca-Cola, a redus planurile companiei de crestere pe termen lung, din cauza scaderii vanzarilor pe piata bauturilor carbogazoase. El a marit cheltuielile de marketing anuale cu 400 de milioane de dolari (304,7 milioane de euro) si a lansat produse noi, incluzand o bautura energizanta si Cola cu aroma de lamaie verde, in incercarea de a recastiga cota de piata pierduta.



Conform USA Today Coca-Cola si PepsiCo au declarat ca intentioneaza sa vanda bauturi dietetice indulcite cu Splenda, un inlocuitor al zaharului, pentru a veni in intampinarea consumatorilor doritori de bauturi cu continut caloric redus.



Splenda a devenit populara o data cu introducerea sa in 2000, fiind inclusa in absolut tot, de la inghetata pana la bomboane si gemuri. Cererea pentru acest ingredient a crescut o data cu raspandirea dietelor Atkins si South Beach.



Pepsi va lansa la sfarsitul lunii martie noua Pepsi One, o noua formula Pepsi, cu un indulcitor special: Splenda.