Business Internaţional

Profitul Nissan a crescut cu 4,5%

30.07.2004, 00:00 13

Nissan, al doilea producator de automobile din lume ca valoare pe piata, a raportat o crestere a profitului de 4,5% ca urmare a vanzarilor mai profitabile realizate in SUA, informeaza Bloomberg.
Profitul a atins valoarea de 1,1 mld $ in precedentul trimestru, fata de anul trecut cand a fost de circa un miliard de dolari, a raportat compania.
Nissan, la care Renault detine 44% din actiuni si este condusa din anul 1999 de directorul executiv Carlos Ghosn, a decis sa intre in competitie cu companiile americane General Motors sI Ford Motor, prin scoaterea pe piata a primului ei pick-up, Titan, in decembrie. Analistii considera ca o contributie importanta la cresterea profitului au avut-o sI noile modele concepute in SUA - Armada sI SUV-ul QX56.
Piata SUA este in continuare cea mai importanta piata de desfacere pentru Nissan.
Actiunile Nissan au castigat 2,2%, ajungand la valoarea de 10,71 $ la bursa din Tokio, dupa ce pierdusera in acest an 3%.
Al doilea constructor auto al Japoniei sI-a pastrat previziunile sI estimarile anterioare, inregistrand  vanzari record pentru perioada previzionata ce se incheie in 2005.
Numarul automobilelor livrate dealer-ilor s-a majorat cu 21%, ajungand la cifra de 319.249 de unitatI in America de Nord in trimestrul anterior. De asemenea, au crescut sI vanzarile din Japonia sI Europa, cu 3,1%, respectiv 11,6%. La nivel global livrarile catre dealeri s-au majorat cu 23%, atingand un numar de 775.520 de unitatI in trimestrul trecut.
Producatorul nipon a anuntat, prin vocea lui Carlos Ghosn, ca urmeaza sa introduca pe piata noua noi modele in acest an.
La acesta performanta au avut o contributie de 50%, dupa  cum sustin cei de la Nissan, sI companiile Dongfeng Motor (joint-venture-ul chinez al lui Nissan) sI nou infiintata companie Siam Nissan Automobile (din Thailanda).
Nissan a anuntat ca urmeaza sa isI relanseze pe piata americana pickup-ul Frontier sI SUV-urile Pathfinder sI Xterra in a doua jumatate a acestui an.
Intarirea yenului fata de dolar cu aproape 7,5% in ultimul an a afectat castigurile constructorului japonez, stiut fiind faptul ca 61% din profitul operational provine din America de Nord.