Business Internaţional

Veniturile grupului Marriott au avansat cu 7%

12.02.2004, 00:00 11



Veniturile grupului hotelier Marriott International au crescut cu 7% in 2003, totalizand noua miliarde de dolari, rezultat care reflecta redresarea turismului de afaceri, dupa trei ani de declin.



Profitul obtinut din operatiunile de baza a avansat cu 8%, la 476 milioane de dolari. Contributia diviziei producatoare de combustibili sintetici s-a majorat de la 74 milioane de dolari la 96 milioane de dolari.



Anul trecut a adus grupului un profit pe actiune cu o valoare record de 1,94 de dolari, reprezentand un salt de 11% fata de 2002.



In acelasi timp, compania si-a extins lantul hotelier cu peste 31.000 de camere si spatii de cazare, administrand in prezent o retea globala de 2.718 de hoteluri cu mai mult de 490.000 de camere.



"Suntem multumiti de performantele solide obtinute anul trecut, mai ales pe fondul unor factori negativi precum razboiul din Irak si Sindromul Respirator Acut Sever (SARS). Principalele noastre marci si-au demonstrat forta intr-un mediu dificil de activitate, in ultimii trei ani. Peste 115 hoteluri, insumand mai mult de 20.000 de camere, au fost integrate in portofoliul Marriott de la inceputul anului 2001, iar tendinta va continua si in acest an", a declarat J.W. Marriott Jr., presedintele si directorul executiv al companiei.



In 2003, Marriott a folosit castigurile generate de operatiunile sale si de vanzarea de active pentru a rambursa datorii de 319 milioane de dolari si rascumpara o parte din actiuni.



Reteaua Marriott s-a extins cu inca 185 de hoteluri si statiuni, in timp ce alte 24 de proprietati au fost vandute.



In trimestrul al patrulea al anului trecut, profitul pe actiune a fost cu 47% mai ridicat decat cel obtinut in intervalul corespunzator din 2002. Profitul afrerent operatiunilor de baza a avansat de la 116 milioane de dolari la 170 de milioane de dolari. Veniturile s-au cifrat la 2,9 miliarde de dolari, cu sase procente mai mult decat in trimestrul al patrulea din 2002.



Conducerea grupului american si-a exprimat speranta ca va aduce rezultate mai bune de-a lungul acestui an, in parte datorita imbunatatirii perspectivelor din industria turistica, precum si ca urmare a produselor lansate recent de Marriott.



"Suntem incurajati de semnalele pozitive care anunta imbunatatirea conditiilor de activitate si asteptam cu nerabdare redresarea segmentului de turism de afaceri. Venitul pe camera ar putea creste cu 3-4% in America de Nord. Totodata, estimam ca vom adauga la reteaua noastra aproximativ 25.000-30.000 de camere si spatii de cazare", a adaugat presedintele Marriott.



Compania preconizeaza ca profitul pe actiune ar putea ajunge la 2,06-2,16 dolari, la sfarsitul acestui an.



Marriott International este cel mai mare operator hotelier din lume, cu peste 2.700 de hoteluri si diferite structuri de cazare in Statele Unite si alte 67 de tari. Portofoliul sau include marcile Marriott, Ritz-Carlton, Renaissance, Residence Inn, Courtyard, TownePlace Suites, Fairfield Inn, SpringHill Suites si Ramada International. Compania are aproximativ 128.000 de angajati.