Business sportiv

De la organizarea primei ediţii şi până în prezent, campionatul a adunat în total peste 300 de companii care au participat. În fiecare ediţie a campionatului, participă circa 40 de echipe. Maspex, Dr. Max, Auchan, Lidl, Carrefour, Zentiva, Dedeman, BRD, Dedeman, Deloitte, ING, OMV Petrom, Rompetrol, Ţiriac Auto, Ominasig sunt doar câteva dintre numele unor mari companii care au participat la campionatele de fotbal corporatist.

Business sportiv. Dedeman, Lidl şi Dr. Max, în lupta pentru acelaşi trofeu. Unele dintre cele mai mari companii din România concurează pe terenul de fotbal, unde miza este cupa Campionatului de Fotbal Corporatist. „Pe teren, nu contează că eşti CEO sau şofer, acolo nu mai există funcţii“

10.05.2024, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

La prima ediţie a campionatului au participat 24 de echipe, iar anul următor numărul acestora s-a dublat. Campionatul, organizat de firma H&S Support Solutions, parte a Grevyo Group, a reuşit să atragă atenţia tot mai multor companii de-a lungul timpului.

Dedeman, Lidl, Dr. Max, Maspex sau alte nume mari din piaţa locală parte din diferite sectoare economice nu duc doar o luptă a puterilor economice, cât şi pe terenul de sport, la fotbal, unde angajaţii acestor firme concurează pentru a câştiga Campionatul Naţional de Fotbal Corporatist.

Campionatul este un turneu de fotbal dedicat exclusiv jucătorilor amatori de fotbal din marile companii din România, care pot concura într-un cadru organizat. Prima ediţie a competiţiei a avut loc în luna septembrie a anului 2011, iar doi ani mai târziu campionatul a fost introdus în circuitul internaţional de turnee de fotbal, ca urmare a aflierii acestuia la forul international FIFCO – International Federation of Corporate Football.

Ovidiu Bătineanu, fost sportiv şi organizator al Campionatului Naţional de Fotbal Corporatist, a pornit această competiţie din dorinţa de a oferi angajaţilor din companii un eveniment sportiv.

„Mi-am dorit să fac un eveniment care să fie adresat angajaţilor din companii, în ideea în care cred că până la urmă corporaţia are la bază formarea echipelor, fără o echipă bine formată lucrurile nu merg bine“, spune Ovidiu Bătineanu.

Ovidiu Bătineanu deţine şi o agenţie de marketing, iar din interacţiunea sa cu diferite companii a observat nevoia oamenilor de a face mişcare, mai ales a celor care lucrează la birou şi au un stil de viaţă mai sedentar.

„Faptul că aceste companii plăteau nişte abonamente la sală nu reprezenta un beneficiu. Scopul lor este ca oamenii aceia chiar să meargă şi să se relaxeze făcând sport, dar, de multe ori, companiile plătesc abonamentele, iar angajaţii se duc de câteva ori pe an“, explică organizatorul campionatului.

Pentru a motiva oamenii să facă sport, spune Ovidiu Bătineanu, este necesară antrenarea lor într-o competiţie, unde gradul de implicare ar fi mult mai mare decât dacă ar face sport individual.

La prima ediţie a campionatului au participat 24 de echipe, iar anul următor numărul acestora s-a dublat. Campionatul, organizat de firma H&S Support Solutions, parte a Grevyo Group, a reuşit să atragă atenţia tot mai multor companii de-a lungul timpului. De la organizarea primei ediţii şi până în prezent, campionatul a adunat în total peste 300 de companii care au participat. În fiecare ediţie a campionatului, participă circa 40 de echipe.

Maspex, Dr. Max, Auchan, Lidl, Carrefour, Zentiva, Dedeman, BRD, Dedeman, Deloitte, ING, OMV Petrom, Rompetrol, Ţiriac Auto, Ominasig sunt doar câteva dintre numele unor mari companii care au participat la campionatele de fotbal corporatist.

Ovidiu Bătineanu spune că cererea e mult mai mare, în jur de 70 de cereri vin în fiecare ediţie, însă cele care vor participa sunt alese după principiul primul venit, primul servit.

„Avem companii foarte mari care au vrut să participe, dar au venit foarte târziu.“

O cerere foarte mare a existat din partea companiilor din sectorul farma, care au chiar şi propriul lor campionat.

„Sunt multe companii care joacă în Campionatul Naţional de Fotbal Corporatist şi atunci le-am făcut propriul lor campionat, und ejoacă până la 16 echipe. Avem echipe care vin de peste tot din ţară, Antibiotice Iaşi, Zentiva, Dr. Max, Pfizer, GSK şi altele“, adaugă el.

Nu există o cerere mare doar din partea companiilor de a participa, dar în special din partea angajaţilor. Ovidiu Bătineanu spune că sunt participanţi în campionat care au concurat cu trei echipe.

„Când schimbă compania, întreabă dacă participă la campionat pentru că ei vor să continue în această competiţie“, adaugă el.

Competiţia are două ediţii anuale, organizate în primăvară şi în toamnă, oferind posibilitatea mai multor companii să participe în campionat.

Fiecare companie îşi face selecţia internă în rândul angajaţilor pentru a forma echipa care va participa în campionat.

„Sunt echipe care au galerii, sunt companii care adună în tribune şi câteva sute de oameni. Ei chiar creează atmosfera de meci, iar echipa nu înseamnă doar jucătorii de pe teren, ci înseamnă şi oamenii care vin să îi susţină“, spune el.

Ovidiu Bătineanu spune că dezvoltarea unui astfel de campionat în mai multe oraşe din ţară este dificilă din cauza infrastructurii insuficiente. Sălile şi terenurile de sport care oferă anumite standarde sunt, de multe ori, ocupate cu antrenamentele şi competiţiile echipelor profesioniste din ligile naţionale.

Totuşi, campionatul are, în prezent, trei centre în ţară în Bucureşti, Braşov şi Craiova. Ovidiu Bătineanu îşi doreşte să mai deschidă centre şi în alte oraşe mari din ţară, însă această expansiune va depinde de infrastructura existentă în aceste oraşe.

Puterea unei astfel de competiţii este de a elimina barierele profesionale care există în cadrul unei companii. Pe teren, nu există şefi.

„Ei când intră pe teren nu mai există şofer sau general manager. De multe ori, şoferul este mai bun pe teren decât general managerul. Asta este frumuseţea unei astfel de competiţii, îi aduci pe teren şi ei devin egali, nu mai există funcţii“, spune Ovidiu Bătineanu.

El şi-a dorit să organizeze astfel de competiţii şi pentru alte sporturi, însă pandemia a împiedicat punerea în practică a planurilor sale. Cu toate acestea, Ovidiu Bătineanu nu a renunţat şi speră să poată organiza competiţii de tenis şi tenis de masă.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet