Companii

80% din cumparatorii de motounelte sunt clienti individuali

80% din cumparatorii de motounelte sunt clienti individuali

Potrivit Stihl, din totalul de 400.000 de motoferastraie de pe piata, circa 150.000 apartin Stihl, segmentul produselor piratate reprezinta 10% din totalul pietei, 15-20% sunt no-name-uri, restul fiind ale competitorilor

30.03.2010, 23:12 73

Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locala a grupului germanStihl, estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de15%, pana la 87 mil. lei (circa 21 mil. euro), bazata pe revenireacresterii de la clientii individuali, care au stat anul trecut inexpectativa si au redus consumul.
"Circa 80% din vanzarile noastre sunt catre clientii individuali,care vor sa aiba in proprietate propria motounealta, doar 20% fiinddin sectorul profesional. Speram ca economia romaneasca sa nu maiscada, ci sa inregistreze o usoara crestere si oamenii sa aibacuraj sa cheltuiasca si sa faca investitii", spune Ioan Mezei,directorul general al Andreas Stihl Motounelte.
Compania a inregistrat anul trecut o scadere a cifrei de afaceri cu20%, pana la 75,7 mil. lei (17,9 mil. euro), din cauza accesuluiscazut la credite al populatiei si a lipsei de incredere aoamenilor in revenirea cresterii economice. Firma are circa 20 deangajati.
"Accesul la credite s-a inrautatit incepand cu trimestrul patru din2008. Avem foarte multi distribuitori carora bancile nu le-au maiprelungit liniile de credit, iar 10 dintre firme au ajuns ininsolventa", afirma Mezei.
Stihl are in prezent o retea de peste 200 de distribuitori pentruca motoutilajele, precum motoferastraie, motocoase, masini de tunsiarba sau motocultivatoare, sunt produse utilizate preponderent inmediul rural, excluzand vanzarea in magazine de bricolaj.
Piata de motounelte a scazut anul trecut cu 15%, pana la 65-70 demilioane de euro, insa anul acesta ar putea reveni pe plus cu10-15%, impulsionata de vanzarile de motounelte de gradina.
Potrivit Stihl, din totalul de 400.000 de motoferastraie de pepiata, circa 150.000 apartin Stihl, segmentul produselor piratatereprezinta 10% din totalul pietei, 15-20% sunt no-name-uri, restulfiind ale competitorilor.
Motoferastraiele au o pondere de 50% din vanzarile companiei,motocoasele - 10%, iar restul reprezinta utilaje de curatenie,consumabile si alte categorii de produse.
Investitiile Stihl in Romania totalizeaza 10 milioane de euro,fondurile fiind utilizate pentru reteaua de distributie, marketingsi comunicare, service, logistica si resurse umane.