Companii

Afacerile L'Oreal Romania au crescut cu 14% pana la 14 mil. euro

14.01.2004, 00:00 34

Filiala romaneasca a producatorului francez de cosmetice L'Oreal a inregistrat in 2003 vanzari de 13,8 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de 2002.
La sfarsitul saptamanii trecute, compania franceza si-a mai adus in Romania inca o divizie, cea de produse profesionale L'Oreal Professional, dupa ce in urma cu doar cateva luni a venit cu divizia dedicata farmaciilor, Cosmetique Active, prin intermediul marcii Vichy.
"Vanzarile noastre au crescut datorita mai multor factori: in primul rand datorita interesului pe care l-am acordat tinerelor cu varste intre 13 si 15 ani, pentru care am lansat produse specifice, apoi datorita altor lansari, cum a fost rujul Glimstick, care a inregistrat cele mai mari vanzari din istoria companiei pe aceasta categorie de produs," a declarat pentru ZF directorul general L'Oreal Romania, John Corba.
In prezent, compania franceza are in Romania trei divizii: cea dedicata consumatorilor, cu care a si intrat prima oara pe piata romaneasca, in 1997, cea dedicata farmaciilor si cea dedicata saloanelor de coafura si stilistilor. Promovarea noii divizii se va face prin intermediul unor prezentari si prin intermediul saloanelor de coafura, conform lui Corba.
Singura divizie a grupului care mai lipseste de pe piata romaneasca este cea a produselor de lux, care cuprinde marci precum LancA´me, Armani, Cacharel sau Ralph Laurent si care deocamdata sunt aduse de catre un distribuitor.
"La un moment dat vom veni probabil si cu aceasta divizie, dar acest lucru nu reprezinta prioritatea noastra pe acest an," a spus Corba.
"Aducerea in Romania a diviziei profesionale a grupului confera o alta dimensiune companiei. Am adus cele doua divizii in atat de scurt timp una dupa cealalta deoarece businessul se aseamana constructiei unei case, plus ca trebuie sa aiba sens din punct de vedere economic. De asemenea, momentul este potrivit, exista anumite oportunitati in piata", a mai spus seful L'Oréal Romania. El nu a precizat la cat s-a ridicat investitia in aducerea celor doua divizii.
"Investim in ele, dar a nu vor aduce profit in acest an", a spus Corba. "Sa fii prezent pe piata este ca si cand ai participa la alegeri in fiecare an, daca tot vorbim despre un an electoral. Consumatorii ne aleg produsele, iar daca nu ne plac, nu ne aleg", a mai spus el.
Compania franceza are in Romania si un magazin, inaugurat in urma cu doi ani, pe Calea Victoriei.
Produsele companiei se adreseaza consumatorilor cu venituri peste medie, iar principalii sai concurenti sunt Avon, "un concurent invizibil, care realizeaza distributie directa," dupa cum l-a caracterizat Corba, pe segmentul produselor de ingrijire a pielii Beiersdorf cu Nivea, iar la categoria produselor profesionale "subdezvoltarea pietei."
Conform unor estimari, piata de cosmetice din Romania se ridica la pana la 200 de milioane de euro anual.
Anul trecut, din cauza facilitatilor acordate de bancile pentru contractarea de credite pentru bunurile de folosinta indelungata, mai multe companii din industrie au raportat vanzari sub asteptari.
De asemenea,  se remarca o segmentare a pietei, datorita lansarilor pe tot mai multe segmente pana nu de mult inexistente ale pietei.
"Piata cosmeticelor nu scade, ori ramane la acelasi nivel, ori creste usor," a spus Corba. "Din informatiile mele, principalele companii care activeaza pe aceasta piata in Romania au inregistrat cresteri", a adaugat el.
claudia.covaci@zf.ro