Companii

Angst vrea sa se retraga din supermarketul de la Baneasa

12.01.2004, 00:00 40

Producatorul de mezeluri Angst Ro ar putea renunta la proiectul de supermarket subteran pe care l-a initiat, anul trecut, alaturi de un partener strain, in zona Baneasa.
Proiectul presupunea o investitie de circa trei milioane de dolari, iar motivele pentru care Angst a intrerupt colaborarea cu compania elvetiana a carui identitate directorul general al Angst, Sorin Minea, nu a dorit s-o dezvaluie, il reprezinta "unele neintelegeri."
"Deocamdata proiectul este in stand-by, din cauza unor neintelegeri. E posibil sa ne retragem, dar noi avem alte cateva proiecte proprii," a spus Minea, care nu a dorit sa precizeze in ce au constat neintelgerile. "Discutiile au fost confidentiale," a mentionat el.
Supermarketul de la Baneasa urma sa aiba o suprafata de 2.400 de metri patrati si sa includa, intre altele, o cafenea si un centru de infrumusetare.
De fapt, constructia apartine investitorului elvetian, care, potrivit lui Minea, detine mai multe hoteluri de cinci stele in strainatate.
Rolul Angst in cadrul complexului comercial ar fi fost legat numai de partea alimentara.
Referitor la proiectele companiei, Minea a afirmat ca Angst doreste sa deschida minim cinci-sase noi magazine proprii in acest an. Compania are deja 13 magazine, dintre care noua se gasesc in Bucuresti, celelalte fiind amplasate la Buftea si la Sinaia, unde compania are si centre de productie.
Deschiderea de noi magazine ar urma sa coste compania inca aproximativ 1,5 milioane de euro, conform lui Minea. Si alti producatori autohtoni de mezeluri s-au extins prin intermediul unor magazine proprii.
Cris-Tim, de pilda, una din cele mai importante companii de pe aceasta piata, are, la randul sau, 13 magazine, la care se adauga un magazin in sistem franciza. Angst a fost infiintata in 1991 ca firma cu capital romano-elvetian ca SRL, devenind societate pe actiuni in 1993.
Firma poarta numele principalului actionar elvetian, Urs Angst, descendent al familiei care a fondat compania Metzgerei Angst AG, cu sediul la Zurich. In 1997, Angst a achizitionat pachetul majoritar al fabricii de salamuri crude-uscate Salsi Sinaia.
Desi nu dispune de un sistem de distributie la nivel national, Angst face parte din primul esalon al companiilor de mezeluri, care ocupa peste 30% din piata, alaturi de Cris-Tim, Campofrio, Ifantis, Caroli, Medeus si Principal Construct.
claudia.covaci@zf.ro