Companii

Carlig renunta sa mai dea franciza Jolidon in strainatate

Carlig renunta sa mai dea franciza Jolidon in strainatate
23.12.2009, 23:14 271

Producatorul clujean din industria textila Jolidon, detinut deomul de afaceri Gabriel Carlig, spune ca va finaliza acest an cu ocifra de afaceri de 31,7 mil. euro (peste 116,2 mil. lei), nivelsimilar cu cel realizat in 2008.
Conducerea Jolidon ia in considerare si faptul ca incepand din anulviitor afacerile companiei ar putea sa creasca fata de 2009, insanu excude nici varianta unei stagnari a vanzarilor.
"Estimarile facute vizeaza doar rezultatele Jolidon Romania siconsideram stagnarea din acest an un rezultat bun luand inconsiderare situatia nefericita a pietei autohtone de confectii. Inaceasta perioada de criza toate companiile intampina greutati, maiales din punct de vedere financiar. Am acumulat datorii, insa amconsiderat oportun sa mentinem in continuare angajatii Jolidon sisa nu facem concedieri colective, sa reorganizam magazinele dintara si sa crestem activitatea companiei la export. Nu suntem inincapacitate de plata, am platit salariile angajatilor chiar dacas-au mai inregistrat intarzieri in acest timp", a declarat pentruZF Transilvania Olga Stanciu directorul adjunct al grupuluiJolidon.

Intarzieri la plata
Totodata reprezentantii Jolidon spun ca in acest an au acumulatedatorii la bugetul de stat si intarzieri la plata facturilor unorfurnizori.
Jolidon avea la inceputul acestui an 90 de magazine proprii inRomania, iar in momentul de fata in tara functioneaza 87 deunitati. Compania clujeana avea 32 de magazine in Italia, numarulacestora ajungand in prezent la 35, iar in Franta in 2008producatorul clujean de lenjerie intima avea 13 boutique-uri dintrecare 10 in sistem franciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille,Mulhouse. In momentul de fata trei dintre magazinele in sistemfranciza din Franta sunt inchise. Potrivit reprezentantilorJolidon, cele doua magazine din Budapesta functioneaza incontinuare.
"Din cauza crizei financiare am renuntat la proiectul care prevedeadeschiderea de magazine in sistem franciza si am crescutactivitatiile de export cu precadere in Polonia, Cehia, Rusia,Ucraina si Germania. Am intrat in acest an si pe noi piete precumIrlanda sau Finlanda, iar in Asia de Sud-Est am contractat noiclienti", a precizat directorul adjunct al grupului Jolidon.

Furnizori in faliment
Anul trecut 34% din vanzarile companiei erau realizate prin reteauaproprie de magazine Jolidon din Romania, 33% din exportul realizatsub brandurile proprii, restul fiind realizate din colaborarea cudiferiti clienti (hipermarketuri, clienti independenti, magazinecare vand marca Jolidon).
"In luna septembrie a anului trecut am inceput sa resimtim criza depe pietele externe, unde o parte din clientii cu care am colaboratde ani de zile erau reticenti in ceea ce priveste vanzarile siasteptau sa vada cum evolueaza lucrurile. Apoi piata romaneasca deconfectii a inceput sa resimta efectele recesiunii odata cuscaderea vanzarilor pe retail", a spus Stanciu. ReprezentantiiJolidon spun ca peste 97% din materia prima este importata de ladiferiti furnizori din Italia, Franta, Elvetia, Germania, Belgiasau Austria.
"O alta problema cu care ne confruntam este faptul ca furnizorii dematerie prima ai Jolidon provin aproape in totalitate dinstrainatate, iar criza financiara a adus falimentul pentru uniidintre acestia. In aceasta situatie am fost nevoiti sa-i inlocuimcu alti furnizori din strainatate, fiindca in Romania exista foarteputine companii producatoare de materiale utilizate de noi infabricatia lenjeriei intime", a mai spus Stanciu.
Compania clujeana, cu noua branduri in portofoliu, are peste 170 defurnizori de materie prima din Europa de Vest.
Anul trecut, Jolidon avea 3200 de angajati, iar in momentul defata, potrivit reprezentantilor companiei, numarul acestora seapropie de 3.000 de oameni.