Companii

Cel mai ieftin s-a vandut cel mai bine: Penny Market, plus 23%. Cum comentati?

19.01.2010, 23:11 78

Retailul cu discount este primul care raporteaza cresteri devanzari in 2009, cand marile retele de magazine s-au lovit descaderi in consum.

Cel mai mare operator de discountere - magazine cu o ofertalimitata la produse ieftine si amenajate modest in interior - PennyMarket, a ajuns la afaceri de 1,7 miliarde de lei (400 mil. euro)anul trecut, in crestere cu 23% fata de valoarea raportata pe 2008.Avansul in euro a fost de 7%.

"Vanzarile au crescut semnificativ si in magazinele deschise in2007 si 2008, iar magazinele mai vechi de doi ani au avut in 2009 ocrestere a afacerilor de 5,3%, comparativ cu perioada anterioara",a declarat Marcel Thiele, CEO-ul retelei Penny Market, care numara100 de magazine.  Penny Market este detinuta de grupul german Rewe,al doilea mare jucator din comertul romanesc. Carrefour, al treileamare retailer la nivel local, a raportat pe 2009 un declin alvanzarilor in euro de 4,6% si un avans de circa 9% in lei,comparativ cu anul anterior, in conditiile continuariiinvestitiilor in expansiune.