Companii

Consultanţii imobiliari de top se bat pe o piaţă de 30 de milioane de euro

Consultanţii imobiliari de top se bat pe o piaţă de 30...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

10.06.2016, 00:07 1332

Piaţa de consultanţă imobiliară din România, în care activează în jur de zece companii locale şi in­ternaţionale, este esti­mată la circa 30 de mi­lioa­ne de euro, iar con­sultanţii se aşteaptă la creşteri, în contextul ma­rilor tranzacţii de pe pia­ţa de birouri care au avut loc numai la înce­pu­tul acestui an, ca o con­ti­nuare la cele din 2015.

Cel mai mare jucător din piaţă este companiia JLL, cu o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de lei în 2015, fiind urmată de CBRE, cu 29,6 mil. lei. Dacă la Coldwell Banker se iau în considerare toate cele 15 companii prin care activează pe piaţa locală, cifra de afaceri cumulată ar fi de aproape 25,6 mil. lei, fapt ce ar clasa compania pe locul al treilea în topul celor mai mari firme de consultanţă imobiliară. 

Piaţa imobiliară se apropie, potrivit repre­zen­tanţilor din domeniu, de boom-ul atins în anul 2008, înainte de înce­perea crizei, birourile şi lo­gis­tica fiind princi­palele motoare de creştere. 

„Cele zece companii locale şi internaţionale din piaţă furnizează cu precădere servicii corporate. Aceste firme înglobează aproximativ 300 de consultanţi, agenţi şi evaluatori activi în toate segmentele pieţei, de la retail şi birouri la rezidenţial şi spaţii logistice şi industriale. Pe fondul dinamizării pieţei imobiliare din ultimii ani, şi veniturile consultanţilor au reînceput să crească, avansul înca­să­rilor fiind estimat la circa 30% pentru anul 2015. În prima parte a acestui an, tendinţa de creştere s-a menţinut, astfel că ma­joritatea firmelor de consul­tan­ţă se aşteaptă la în­ca­sări mai mari“, spu­ne Mihnea Şerbă­nes­cu, ge­neral ma­nager al DTZ Echi­nox, una din­tre com­paniile ac­tive în acest sector.

Cele mai mari fir­me din piaţa de con­sul­tanţă imobiliară sunt birouri - directe sau afiliate - ale unor grupuri internaţionale, care be­ne­ficiază atât de know-how-ul con­sultanţilor din pieţe imobiliare mai mature, cât şi de conturile corporate semnate la nivel global de marile firme de consultanţă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro