Companii

Cresteri de vanzari pentru marii berari

08.07.2005, 19:35 16

Asociatia Berarii Romaniei, care grupeaza companiile Brau Union, Interbrew, SAB Miller si Tuborg, a anuntat vanzari in crestere pentru primele sase luni de 3,5% pana la 4,75 milioane de hectolitri (fata de 4,58 milioane de ectolitri in perioada similara a anului trecut) si semnarea intre ei patru mari jucatori a unui protocol denumit "Commercial Communication Code".

"Cresterea volumelor a fost impulsionata pozitiv de vremea buna din timpul iernii si in special din ianuarie si martie", spun oficialii Berarilor Romaniei. Cei patru mari domina peste 70% din piata romaneasca de bere, estimata anul trecut la 14 milioane de hectolitri si 600 de milioane de euro.

Conform Berarilor Romaniei, piata berii a inregistrat pe primele cinci luni o crestere de 1% fata de perioada similara a anului trecut. Conform companiei de cercetare a pietei MEMRB, pretul mediu al unui litru de bere a crescut pe primul semestru cu 2,7%, un prag de crestere mai mare decat inflatia din aprilie si mai. Cei patru mari jucatori au semnat recent un cod de comunicare comerciala (Commercial Communication Code) care aduce standardele comunicarii comerciale de pe piata romaneasca la nivelul celor din UE. Membrii Berarilor Romaniei se supun voluntar acestui cod, asigurandu-se ca comunicarea de marketing este in acord cu varsta legala de la care se poate bea alcool (Legal Drinking Age Consumers) si, de asemenea, sa promoveze consumul responsabil de alcool si promovarea berii. Cei patru jucatori au 4.400 de angajati, au realizat investitii de aproape 420 de milioane de euro si au platit anul trecut la bugetul de stat aproape 110 milioane de euro.

Estimarile privind evolutia pietei berii merg catre o crestere moderata de 4%, avand in vedere ca lunile de vara, cand se consemneaza varful de vanzari, au fost puternic afectate de vremea ploioasa.