Companii

DaimlerChrysler isi vinde direct masinile in Romania de la anul

DaimlerChrysler isi vinde direct masinile in Romania de la anul

Click pentru imaginea marita

05.09.2006, 18:04 19

Omul de afaceri Ion Tiriac s-a asociat cu gigantul DaimlerChrysler, dupa ce timp de 15 ani a fost doar distribuitor al marcilor sale de automobile in Romania. Asocierea lui Tiriac cu grupul din domeniul auto este a patra miscare de acest tip pe care omul de afaceri o deruleaza dupa cele cu grupul de comert Metro, compania de asigurari Allianz si grupul financiar HVB.
Tiriac a infiintat impreuna cu DaimlerChrysler compania DaimlerChrysler Automotive Romania, care va prelua de la inceputul anului viitor activitatile de import, marketing si vanzari pentru marcile cu care gigantul este prezent pe piata locala - Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Fuso.
DaimlerChrysler va detine 51% din actiunile noii entitati, iar Tiriac restul de 49%.
Activitatea de import pentru cele 6 marci era derulata anterior de firma Auto Rom, detinuta de Ion Tiriac. Potrivit reprezentantilor grupului Tiriac, cei aproximativ 130 de angajati ai Auto Rom vor primi oferte de preluare din partea noii entitati.
Pe langa marcile detinute de DaimlerChrysler, firmele detinute de omul de afaceri Ion Tiriac importa si distribuie si alte marci precum Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Hyundai, Mitsubishi.
Divizia auto a grupului Tiriac a realizat in primele sase luni ale anului vanzari de peste 12.200 de unitati, in crestere cu 65% fata de anul precedent.
TiriacAuto coordoneaza in prezent activitatea a sase importatori de autovehicule - Auto Rom, Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading, Premium Auto si Hyundai Auto Romania, care comercializeaza peste 80 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover si Hyundai. In plus, divizia auto include mai multi dealeri auto aflati in Bucuresti si principalele orase din tara. Oficialii TiriacAuto estimau pentru anul trecut afaceri de 470 de milioane de euro, in conditiile in care vanzarile crescusera cu 50%, pana la aproape 17.700 de unitati.
Pentru comparatie, vanzarile totale de masini noi de pe piata romaneasca au crescut anul trecut cu aproape 42%, in timp ce vanzarile de autovehicule de import (segmentul pe care activa TiriacAuto) au crescut cu peste 67%.
Dintre marcile distribuite de TiriacAuto, cele mai bine vandute au fost anul trecut Ford si Hyundai, cu 7.800 de unitati si, respectiv, 4.000 de unitati vandute. In cazul Ford, cresterea vanzarilor de 65% a depasit ritmul general al pietei de import, in timp ce in cazul Hyundai vanzarile s-au dublat.
TiriacAuto a anuntat in acest an ca va investi circa 20 de milioane de euro pentru constructia in Bucuresti a unui centru unde vor fi comercializate toate marcile din portofoliu.
Constructia acestui centru, care va fi amplasat pe o suprafata de 3,7 hectare, va fi finalizata la sfarsitul anului 2007 si va include showroom-uri, unitati service si depozite de piese de schimb.
Principalii competitori ai TiriacAuto pe piata locala sunt companii precum Porsche Romania (importatorul marcilor Audi, Skoda, Seat si Volkswagen), Renault Romania (Renault, Nissan), Auto Italia (Alfa Romeo, Fiat, Lancia, SsangYong), Trust Motors (Peugeot) sau Automobile Bavaria (BMW, Mini, Rover).
Piata auto romaneasca traverseaza de mai multi ani o perioada de efervescenta, numai in ultimii cini ani vanzarile crescand de peste trei ori. Importurile de automobile au ajuns in aceste conditii de la doar cateva mii de unitati vandute in primii ani de dupa revolutie pana la 85.000 de unitati in primele sapte luni ale acestui an. Valoarea totala a pietei auto a fost estimata anul trecut la aproximativ 3-35,5 miliarde de euro, valoarea urmand sa creasca usor in acest an.