Companii

Exporturile in tarile arabe urca afacerile producatorului de ciocolata Heidi la 11 mil. euro

Exporturile in tarile arabe urca afacerile producatorului de ciocolata Heidi la 11 mil. euro

Nikos Anyfantis, marketing&trade marketing manager al Heidi

19.06.2007, 18:23 92

Compania Heidi Chocolats Suisse, producatorul ciocolatei Heidi, estimeaza afaceri in crestere cu 35% in acest an fata de 2006, pana la 18,2 mil. franci elvetieni (aproape 11 mil. euro), si majorarea exporturilor pe noile piete de desfacere.
"Intrarea Romaniei in UE ne-a permis sa intram pe noi piete externe, precum tarile arabe, unde consumatorii au bani si cer produse premium", a declarat Nikos Anyfantis, marketing&trade marketing manager al Heidi Chocolats Suisse. Fabrica de ciocolata detinuta de companie in Bucuresti exporta peste 10% din productie catre tari din Uniunea Europeana si din afara acesteia.
Heidi si-a majorat vanzarile pe piata locala cu aproximativ 30% in primele 5 luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2006. Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de 13,5 mil. franci elvetieni (aproximativ 8,6 mil. euro) pe piata romaneasca, in crestere cu circa 26% fata de 2005, dupa ce s-a repozitionat pe segmentul superpremium.
"Vrem sa ne diferentiem tot mai mult de restul competitorilor directi prin lansarile de produse superpremium. Speram ca segmentul premium de pe piata romaneasca sa ajunga mai sus in urmatorii ani", a precizat Anyfantis. Compania si-a planificat urmatoarele lansari de produse superpremium pentru toamna acestui an.
Producatorul Heidi detine o cota de peste 5% din piata de ciocolata din Romania, pe care mai activeaza Kraft Foods, Supreme Chocolat sau Ferrero Rocher, si cel mai recent Cadbury, care a achizitionat un pachet de circa 93% din actiunile Kandia-Excelent.
"Nu vedem o competitie directa intre noi si Cadbury, datorita pozitionarii pe segmente diferite ale pietei ciocolatei", a afirmat Anyfantis.
Valoric, piata ciocolatei a ajuns anul trecut la 186 mil. euro, in crestere cu 23% fata de 2005, conform datelor companiei de cercetare Nielsen. Pe segmentul superpremium al pietei ciocolatei, estimat de jucatori la 10% din valoarea acesteia, principalii competitori ai brandului Heidi sunt Ferrero Rocher sau Merci.
Heidi importa pe piata romaneasca si specialitati de ciocolata produse de compania elvetiana Confiseur Laderach AG, acestea fiind comercializate in magazinul localizat in mall-ul Plaza Romania din Bucuresti. Heidi Chocolats Suisse face parte din Laderach Chocolatier Suisse, o afacere de familie dezvoltata initial in Elvetia.
Heidi Chocolats Suisse, filiala locala a companiei, a fost infiintata in anul 1994 cu 15 salariati, iar in prezent numara peste 300 de angajati, inclusiv in productie.
Compania detine o unitate de productie de ciocolata in Bucuresti si o fabrica de lapte praf la Timisoara care deserveste doar productia proprie de ciocolata.
Anyfantis spune ca, pe masura ce productia va creste, compania va angaja mai multi oameni in fabrica din Bucuresti, in special pentru liniile de fabricare a pralinelor care sunt mai putin automatizate decat cele pentru tabletele de ciocolata. Cele mai mari investitii realizate de Heidi Chocolats Suisse in ultima perioada au fost orientate catre majorarea capacitatii de depozitare a companiei, potrivit managerului.
Portofoliul Heidi cuprinde in prezent tablete, praline, bomboane, batoane si figurine din ciocolata.