Companii

Fuziune in trei si investitii de 20 mil. euro in industria de ambalaje

04.01.2005, 00:00 55

Capacitatile de productie si depozitare ale companiilor clujene Sunimprof, Rottaprint si Arioho, care activeaza in domeniul producerii si comercializarii de ambalaje si etichete pentru industria alimentara si care au acelasi actionariat, vor fi reunite intr-un singur loc. Pentru realizarea acestui obiectiv, Suniprof deruleaza un proiect de investitii in valoare de 20 de milioane de euro.
"Am inceput investitia in 2002 cu achizitionarea unui teren de 21.000 de metri patrati in localitatea Apahida (la 15 km de Cluj - n.r), in primul rand ca o necesitate de extindere, dar care va putea asigura si cresterea capacitatilor de productie. Am planificat derularea proiectului pe o perioada de cinci ani pentru ca nu vrem sa facem rabat de la calitate", a declarat pentru ZF Transilvania Lucia Muresan, director executiv al Sunimprof. Aceasta nu a dorit sa prezinte structura actionaritului, mentionand numai ca este vorba despre trei actionari romani.
Muresan a mai spus ca investitia va fi recuperata in apoximativ 10 ani, dar rentabilitatea ei provine in primul rand din adunarea tuturor activitatilor intr-un singur loc.
Rottaprint si Arioho sunt firmele producatoare din grup care dezvolta si relatiile cu furnizorii de materie prima si de echipamente, iar Sunimprof este axata pe distributia si comercializarea produselor importate sau fabricate de primele doua.
De altfel, Sunimprof, care este cea mai importanta dintre cele trei firme, mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 5,5 milioane de euro, cu peste 30% mai mare decat in 2003. Productia proprie va aduce vanzari de 4,5 milioane de euro, iar un milion de euro va fi obtinut din comercializarea produselor importate.
Etichetele acopera peste 60% din vanzarile realizate de firma clujeana, portofoliul companiei fiind completat de ambalajele din aluminiu pentru produsele lactate si inghetata, cu 20% din vanzari, precum si de hartia metalizata pentru ambalarea untului si a branzei.
"Atat cresterea capacitatii de productie, cat si comenzile noi, au fost obtinute in baza investitiilor realizate anii trecuti", a spus Muresan.
Adresandu-se in special producatorilor interni din industria alimentara, Sunimprof isi propune ca, pana in 2007, ponderea exportului sa ajunga la 20%. In prezent firma exporta 4% din productie in Italia, Austria si Republica Moldova. "Este o piata extrem de larga, iar industria prelucrarii carnii, a bauturilor alcoolice sau a conservelor acopera segmente de piata cu potential mare de crestere", a spus Daniela Salomie, director de marketing al Sunimprof.
Compania s-a infiintat in 1991 la Cluj-Napoca, realizand pana in prezent investitii de peste 8 mil. euro. Firma are centrul administrativ in Cluj-Napoca, depozite in Bucuresti si Timisoara si centrul de productie in Apahida-Cluj.
transilvania@zf.ro