Consumul de brânzeturi din România se situează încă la un nivel redus comparativ cu alte ţări europene, fiind în medie de doar 5 kilograme per capita (inclusiv vânzările din pieţe şi din producţie proprie), însă datorită concentrării pieţei şi creşterii comerţului modern se măreşte competitivitatea pe piaţă, ceea ce impulsionează consumul.
„Observăm că în 2013 s-a menţinut tendinţa de concentrare a industriei, mulţi producători încetându-şi activitatea, şi de creştere a ponderii comerţului modern în detrimentul celui tradiţional. De asemenea, mărcile importante din piaţă sunt mai active din punctul de vedere al comunicării. În concluzie, piaţa devine mai competitivă, iar acest lucru va impulsiona consumul de brânzeturi pe termen mediu“, au declarat reprezentanţii Hochland, liderul pieţei de brânzeturi, cu afaceri de 44 mil. euro în 2012 (ultimele date disponibile).
Nemţii de la Hochland, cu o prezenţă de 20 de ani pe piaţa locală, sunt cei mai mari jucători de pe piaţa brânzeturilor, o categorie unde concurează cu producători precum Albalact, companie cu capital majoritar românesc, Covalact, producător deţinut de fondul american de investiţii SigmaBleyzer, sau cu olandezii de la FrieslandCampina, companie care are în portofoliu brandul Napolact. Potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor furnizate de Hochland, consumul total de brânzeturi din România se ridică la circa 100.000 de tone anual.