Companii

Indesit aduce un alt italian la conducerea businessului local

Indesit aduce un alt italian la conducerea businessului local

Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

19.10.2012, 00:03 200

Producătorul de electrocasnice Indesit l-a numit pe Michele Casamassima la conducerea operaţiunilor locale ale companiei, el urmând a-l înlocuit pe Giuseppe Parma, al cărui mandat s-a încheiat.

Italianul va conduce operaţiunile din România de la Milano de unde coordonează şi operaţiunile altor ţări din Europa de Est, precum Polonia, Turcia, Ucraina, statele baltice, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bul­garia, Grecia şi statele din Balcani.

Potrivit profilului său de pe reţeaua de so­cia­lizare de business Lin­kedIn, operaţiunile pe care le coordonează de­păşesc 400 de milioane de euro.

Absolvent al Uni­versităţii "Luigi Bocconi" din Milano, italianul Casa­massima lucrează pentru Indesit de mai bine de un deceniu, potrivit profilului său de pe LinkedIn.

El s-a angajat în cadrul producătorului de electrocasnice în 1999 ca director de vânzări pentru produse încorporabile pentru piaţa din Italia. Ulterior a ocupat mai multe funcţii printre care şi cea de country manager pentru Ucraina şi Portugalia. Funcţia deţinută de el în prezent este aceea de director comercial pentru Europa de Est, poziţie pe care o ocupă din vara lui 2008, potrivit profilului său de pe LinkedIn. Din această poziţie el va coordona afacerile din România ale Indesit.

Giuseppe Parma şi-a încheiat mandatul la conducerea Indesit România, însă va rămâne în cadrul companiei. Repre­zentanţii Indesit nu oferă însă detalii despre noua sa funcţie.

Producătorul de electrocasnice a avut până acum un country manager doar pentru România însă de acum operaţiunile locale vor fi coordonate de la sediul din Milano de o persoană care se ocupă de întreaga regiune.

Giuseppe Parma s-a aflat la conducerea biroului Indesit România din octombrie 2009. El l-a înlocuit pe Eugen Păturan, cel care a deţinut această funcţie timp de zece ani.

Indesit este prezent pe piaţa locală de la început anilor '90, la scurt timp după căderea Cortinei de Fier, când activitatea se desfăşura strict prin importatori. În 1996, compania prezentă pe piaţa locală cu brandurile Indesit (care se adresează segmentului mediu) şi HotPoint (premium), şi-a deschis aici un birou, care are activităţi de marketing, logistică şi service.

Astfel, compania lucrează în continuare cu parteneri importatori. În România nu este înregistrată o entitate, astfel că rezultatele în România ale Indesit nu sunt raportate la Ministerul de Finanţe. Ultimele date despre businessul Indesit datează din 2008, când se situa la 70 mil. euro. În 2009 afacerile scăzuseră însă la jumătate, potrivit datelor existente. Anul trecut businessul companie a fost de circa 30-35 mil. euro, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor anunţate anterior de companie.